تلاش بچه های مسجد در مسیر سلامت، خدمت و همدلی است

مظاهری گفت: بچه مسجدی های چهارمحال و بختیاری از زمان شیوع کرونا، فعالیت های خود را از فرهنگ و هنر به عرصه سلامت تبدیل کردند و این خدمت و همدلی همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدرضا مظاهری» با حضور در شبکه استانی جهانبین به مناسبت روز مسجد اظهار داشت: بچه مسجدی های چهارمحال و بختیاری از زمان شیوع کرونا، فعالیت های خود را از فرهنگ و هنر به عرصه سلامت تبدیل کردند و این خدمت و همدلی همچنان به قوت خود باقی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه در قرآن کریم ۲۸ مرتبه به مبحث مسجد پرداخته داده شده است افزود: در این آیات جایگاه و اهمیت مسجد و ویژگی های آبادکنندگان مساجد، ویژگی اهل مسجد و آداب حضور در مسجد بیان شده است.

 

وی در ادامه به آیه ۱۸ سوره توبه اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می فرماید «منحصرا کسانی می توانند مساجد را آباد کنند که به روز قیامت ایمان آورده، نماز به پا داشته و زکات می دهند و از غیر خدا نمی هراسند و امید است که اینان از هدایت یافتگان باشند».

 

مدیر ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در یکی از سخنان خود می فرماید: «المساجد بیوت المتقین»، مسجد خانه پرهیزکاران است و در جایی دیگر می فرماید در روز قیامت قرآن، مسجد و اهل بیت (ع) از امت من شکایت خواهند کرد که این نشان از اهمیت مساجد است.

 

مظاهری افزود: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از زمان شیوع کرونا به صورت خود جوش وارد میدان شدند و فعالیت های گسترده ای از جمله تولید و عرضه ماسک، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بسته های بهداشتی و تهیه و توزیع بسته های گوشت متبرک قربانی و طرح هر مسجد یک قربانی را برای کمک به مردم و خانواده های آسیب دیده از کرونا انجام داده اند که تلاش مضاعف همچنان ادامه دارد.

 

کد خبر 1087291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha