نظام صنفی خبرنگاری باید راه اندازی شود

بصیری گفت: نظام صنفی خبرنگاری باید راه اندازی شود و رسانه ها نباید نامادری خودشان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مسعود بصیری»، امروز (دوشنبه 1 شهریور) در جمع مدیران، خبرنگاران و عکاسان رسانه های جمعی استان فارس که در سالن «شهید قدوسی» شیراز برگزار شد، گفت: خبرنگار مقام معلمی و سربازی دارد و آنان حامل پیام برای جامعه هستند.

رئیس بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه افراد در اقشار مختلف می توانند از کار خود یک وظیفه الهی را به عهده بگیرند اما رسانه ها این وظیفه را دوچندان دارند، تاکید کرد: رسانه ها با قلم خود می توانند جامعه را به راه صواب یا ناصواب هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات حوزه رسانه، مشکلاتی است که خودمان برای خودمان فراهم کردیم، افزود: رسانه ها سنگر ساز بی سنگر هستند و رها بودن فضای رسانه را باید مورد مطالبه قرار داد، اگر یک بستنی فروشی ساده بدون مجوز راه اندازی نمی شود چرا افراد بدون مجوز با یک پیج، هر کسی را مورد هجمه قرار می دهند.

بصیری با تاکید بر اینکه امروز سانسور عبارت از حرف بیش از حد در یک موضوع بی ربط است، افزود: رسانه ها باید با فرهنگ سازی جلوی مصرف گرایی خارجی را بگیرند.

این مقام مسئول افزود: مردم از رسانه ها خرد مطالب خود را می گیرند، آنقدر مطالب زرد و پیش پا افتاده بین مردم توزیع می شود باعث شده اقبال به رسانه ها پیدا نشود.

وی اضافه کرد: ما 40 سال است در تحریم هستیم، پول به حساب آمریکایی ها ریختیم ولی آنان واکسن به ما ندادند، آنان داروی بیماران «پروانه ای» را هم نمی دهند.

بصیری در پایان گفت: نظام صنفی خبرنگاری باید راه اندازی شود و رسانه ها نباید نامادری خودشان باشند.

 

 

کد خبر 1087372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha