کمبودهای محلات کم برخوردار و حاشیه شهرهای کردستان شناسایی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: کمبودهای محلات کم برخوردار، حاشیه شهرهای کردستان و یا نواحی منفصل و بافت‌های ناکارآمد با کار کارشناسی و مطالعات فراگیر شناسایی می‌شود.

عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به جدیت این اداره‌کل در بهبود شرایط اسکان در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری در شهرهای استان و به ویژه سنندج اظهار کرد: 535 میلیارد ریال اعتبار در قالب 29 پروژه بازآفرینی شهری شامل 25پروژه اجرایی و چهار پروژه مطالعاتی در شهر سنندج تعریف شده است.

 

وی افزود: هدف نهایی در انجام هر پروژه خدمت به هموطنان و رفع مشکلات و کمبودهای آنان است که به همین منظور راه و شهرسازی کردستان همزمان و به موازات فعالیت در حوزه‌های راه و مسکن، ارتقای کیفیت شهری را در دستور کار قرار داده و با کار کارشناسی و مطالعاتی فراگیر نسبت به شناسایی کمبودهای محلات کم برخوردار در حاشیه شهرهای استان و یا نواحی منفصل و بافت‌های ناکارآمد اقدام کرده و با انعکاس این موارد به مدیران در وزارت راه و شهرسازی در راستای دریافت اعتبار و رفع و کاهش این کمبودها اقدامات متنوعی را انجام داده و یا در حال انجام دارد.

 

مرادی با اشاره به اینکه از مجموع 29 پروژه باز آفرینی در سنندج 12 پروژه به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این پروژه‌ها تحویل دستگاه بهره بردار شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اعلام کرد: احداث منبع 2000 متر مکعبی آب(تحویل دستگاه بهره بردارشده)، تکمیل مدرسه 6 کلاسه (تحویل دستگاه بهره بردار شده)و احداث مدرسه 9 کلاسه با 65 درصد پیشرفت،احداث و بهسازی 3معبر گاز-حاج فیضه ودکل  با صرف 50 میلیارد ریال اعتبار و75 درصد پیشرفت (به شهرداری به عنوان دستگاه بهره‌بردار تحویل شده)، اصلاح شبکه فاضلاب و احداث مرکز فرهنگی ورزشی (مرکز محله) با 70درصد پیشرفت در ناحیه منفصل شهری نایسر از جمله اقداماتی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

 

وی افزود: پله گذاری معابر شیب دار در 2 فاز، احداث پارک کود ک، اجرای شبکه فاضلاب ، تکمیل مدرسه 9 کلاسه و کانون، تقویت پل‌های آبرو، کارهایی است که توسط اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان برای بهبود شرایط زندگی شهری در محله اسلام آباد (تقتقان ) و فرجه سنندج انجام شده است.

 

مدیر‌کل راه وشهرسازی کردستان از احداث خیابان استاد هیمن به طول یک کیلومترکه به صورت چهار خطه احداث شده وبهسازی و آسفالت خیابان امیراردلان  در ناحیه منفصل شهری حسن آباد سنندج خبر داد و گفت: تاکنون برای اجرا و بهره‌برداری از پروژ‌ه‌های باز آفرینی در سنندج 535 میلیارد ریال هزینه شده و اتمام پروژه‌های در حال اجرا نیز در سنندج .300میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 1087844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha