نصب و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان ثامن الحجج(ع) آران وبیدگل

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل از نصب و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان تازه تاسیس ثامن الحجج(ع) با ۳۳ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

دکتر اعظم باقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: با توجه به بحران کرونا و افزایش مبتلایان این بیماری در سطح شهرستان آران و بیدگل و برنامه ریزی جهت بستری بیماران کرونایی در بیمارستان تازه تاسیس ثامن الحجج(ع)، به منظور تامین اکسیژن کافی در بخش‌های بستری بیمارستان، دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان خریداری شد.


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل افزود: برای تهیه و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن ساز، بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان جهت خرید دستگاه و حدود ۵ میلیارد ریال به منظور نصب و راه‌اندازی آن  و همچنین مبلغ ۱۰ میلیارد ریال جهت ساختمان و فضای نصب دستگاه هزینه شده است.

 

باقری اظهار داشت: این دستگاه که با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه خریداری شده است، در حال نصب بوده و پس از اتمام مراحل تخصصی نصب و کسب تاییدیه کارشناسان شرکت تولید کننده، در محل بیمارستان شروع به کار خواهد کرد.

 

بیمارستان ۶۴ تخت خوابی ثامن الحجج (ع) آران و بیدگل تیرماه جاری طی مراسمی با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی و محلی  به بهره‌برداری رسید.

 

این پروژه با ۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در چهار طبقه  احداث شده است و بخش‌ های زنان و زایمان، اورژانس سرپایی، رادیولوژی و تصویربرداری، کلینیک تخصصی و آزمایشگاه را شامل می شود.

 

این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال طی ۱۲ سال احداث شده است که ۲۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان و ۱۵۰ میلیارد ریال از محل کمک خیران شهرستان آران و بیدگل هزینه شده است./

کد خبر 1087861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha