سمینار تخصصی خیر قرآنی در بستر مشارکت‌های مردمی برگزار شد

نخستین جلسه از سمینار تخصصی خیر قرآنی در بستر مشارکت‌های مردمی عصر امروز با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی مدیر کل آموزش و توسعه مشارکت‌های قرآنی معاونت قرآن وزارت ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نخستین جلسه از سمینار تخصصی خیر قرآنی در بستر مشارکت‌های مردمی عصر امروز با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی مدیر کل آموزش و توسعه مشارکت‌های قرآنی در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروی در این نشست به تبیین نقش وقف در ترویج خیر قرآنی پرداخته و گفت: درباره وقف حتما باید به شرایطی که واقف قرار داده است عمل شود، دقت و احتیاط سبب می شود که انگیزه واقف را در وقف بیشتر کند این ارزش‌گذاری درستی است. اما همین مساله ممکن است آسیب‌هایی داشته باشد یعنی در شرایطی شاید عملی کردن نیت واقف نباشد بنابراین باید درآمد وقف به آنچه نزدیک به وقف است صرف شود. به عنوان مثال در شهر قم آب‌انبارهای قدیمی که با لوله‌کشی بی‌استفاده شدند به جای آن پاساژ درست کردند و از درآمد آن آبسردکن‌های در شهر قرار دادند که نیت واقف برای سیراب کردن مردم انجام شود.

وی افزود: واقفان در نیت خود دقت کنند و به گونه‌ای وقف‌نامه را ننویسند که نشود تغییر داد مقداری دست متولی را باز بگذارند. وقف‌‌نامه‌ها باید به گونه‌ای نوشته شود که برای همیشه قابل استفاده باشد ضمن اینکه نیت واقف قابل اجرا باشد.

مدیر کل آموزش و توسعه مشارکت‌های قرآنی در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وقف قرآنی بسیار گسترده است، اظهار کرد: در این زمینه واقفان می‌توانند موقوفه‌ای تاسیس کنند که از درآمد آن در بخش آموزش‌های قرآنی استفاده شود یا در بعد هنری همچون خوشنویسی، جلدآرایی قرآن استفاده شود، همه آثار هنری در زمینه قرآن پشتوانه و خیر قرآنی داشته است.

 

 

کد خبر 1087956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha