هیئت‌های مذهبی آستارا دهه اول محرم را بدون تخلف اقامه عزا کردند

حجت‌الاسلام حبیبی گفت: هیئت‌های مذهبی آستارا در دهه اول ماه محرم دستورالعمل‌های بهداشتی را با هدف جلوگیری از شیوع کرونا ویروس رعایت و بدون تخلف به عزاداری در این دهه پرداختند.

حجت‌الاسلام «محمدمهدی حبیبی» در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: در دهه اول ماه محرم؛  ۲ گروه بازرسی و نظارتی هر شب، به سرکشی از هیئت‌های عزاداری اقدام کردند.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا افزود: در قالب این سرکشی‌ها از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، شروع و پایان برنامه‌های عزاداری، نحوه فعالیت هیئت‌های عزاداری و ... بازرسی و نظارت انجام شد.

 

وی با بیان‌اینکه در دهه اول ماه محرم، هیچ شکایتی از هیئت‌های مذهبی دریافت نشد، تصریح‌کرد: هیئت‌های مذهبی و عزاداران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در برنامه‌ها و مراسمات دهه اول محرم همکاری خوبی داشتند.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه مراسمات عزاداری در فضای باز و محوطه مساجد برگزار شد، گفت: در دهه اول محرم به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ویروس ایستگاه‌های صلواتی برپا نشد و غذاهای نذری نیز با رعایت کامل پروتکل‌ها بین عزاداران توزیع شد.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا برگزاری برنامه‌ها کمتر از ۲ ساعت را از جمله دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری عزاداری حسینی در شهرستان آستارا دانست و حاطرنشان‌کرد: در دهه اول ماه محرم به همت هیئت‌ها، جمعیت هلال‌احمر و گروه‌های جهادی بیش از ۵۰ هزار ماسک بین عزاداران توزیع و همچنین هیئت‌ها نسبت به ضدعفونی محل برگزاری مراسمات اقدام کردند.

 

کد خبر 1087997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha