مصلا نماز جمعه توکهور محل واکسیناسیون کرونا

امام جمعه توکهور هرمزگان از در اختیار قرار دادن مصلی و محل‌های برگزاری نماز جمعه برای واکسیناسیون و درمان بیماران کرونایی خبر داد و اعلام آمادگی کرد تا پایان کرونا همچنان در کنار مردم باقی بمانند.

حجت‌الاسلام حسین جهانگیری زرکانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان از در اختیار قرار دادن مصلی و محل‌های برگزاری نماز جمعه برای واکسیناسیون و درمان بیماران کرونایی خبر داد و گفت: به منظور سرعت بخشی به واکسیناسیون و حتی بستری اورژانسی بیماران کرونایی این کار انجام شده است، البته مصلای شهر ما از روز اول مرکز انجام واکسیناسیون بوده و همچنان هم این واکسیناسیون در این مصلا انجام می‌شود.

 

امام جمعه توکهور هرمزگان با بیان اینکه خوشبختانه گروه‌های مختلف در مصلی واکسینه شده‌اند، ادامه داد: این مرکز به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی هم محسوب می‌شود؛ تنها مرکز واکسیناسیون در شهرستان است و مردم از روند انجام این واکسیناسیون ابراز رضایت کرده‌اند و امیدواریم بتوانیم در روند بهبودی مردم جامعه بیشتر تلاش کنیم.

 

حجت‌الاسلام جهانگیری با بیان اینکه هیأت امنای مسجد، مرکز بهداشت و برادران بسیج از همکاران اجرای این طرح به شمار می‌آیند، اظهار کرد: خوشبختانه باتوجه به رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و افزایش آمار واکسیناسیون، در روزهای گذشته کمی آمار مرگ و میر کاهش یافته؛ اما آمار مبتلایان همچنان روبه افزایش است که امیدواریم این آمار هم کاهش چشمگیر داشته باشد.

 

وی استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از برگزاری اجتماعات در کنار رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی را کمک بزرگی به سلامت جامعه و روند مبارزه با بیماری کرونا دانست و تاکید کرد: برای مبارزه با کرونا بی‌تردید رعایت این مسائل بسیار مهم و ضروری است تا بتوانیم به موفقیت بزرگ دست یابیم.

 

امام جمعه توکهور خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا سبب شد تا طرح‌های مختلفی در کشور برای مقابله با آن اجرایی شود؛ تعطیلی برخی مراکز، اماکن و نهادها از جمله این طرح‌ها به شمار می‌روند. از آغاز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، مردم با رفتار آگاهانه، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم حضور در مراکز خرید و سایر تجمعات، در خانه ماندن و عدم حضور در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها، بسیار مسوولانه عمل کردند. امید آن می رود که در ادامه اجرای این طرح در کنار زحمات و تلاش‌های طاقت‌فرسای پزشکان و مشارکت و همراهی مردم به زودی شاهد روند نزولی و شکست کرونا باشیم.

 

وی اظهار کرد: این‌روزها کشور در بحران به سر می‌برد و به گفته برخی از صاحب‌نظران سخت شدن ارتباطات و خانه‌نشینی شهروندان، بیش از هر زمان دیگری ناتوانی و ضعف برخی از زیرساخت‌ها را برای تامین خدمات در شرایط حساس آشکار کرده است. ضعفی که اگر برطرف شود می‌تواند ما را به سمت متحول شدن اقتصاد بکشاند و شرایط بحرانی را به درستی مدیریت کند، بنابراین همراهی و همکاری همگان در این زمینه بسیار ضروری است.

 

حجت‌الاسلام جهانگیری افزود: از همان روزهای ابتدایی، تمام ارگان‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی کشور برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا در کنار وزارت بهداشت و کادر سلامت، پزشکان و پرستاران و حتی نیروهای خدماتی بیمارستان‌ها به میدان آمده و یک بسیج همگانی را شکل دادند.

 

وی یادآور شد: همه بخش‌ها و یگان‌های نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، نیروی انتظامی) و نیز بسیج در کنار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار گرفتند. روحانیون، دانشجویان، جهادگران و بخش‌های مختلف جامعه نیز پای‌کار آمدند. ارتش و سپاه، تمام ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را به راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی و کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و... اختصاص دادند. بسیج محلات و مساجد کشور هم به گروه‌ها و هیئت‌های تولید، توزیع و پخش ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده تبدیل شدند. بنابراین از همه اساتید دانشگاه از همه روانشناسان، از همه عزیزان، صاحبان فکر، نخبگان می‌خواهیم برای آلام فکری و روانی مردم در فضای حقیقی و مجازی، مردم بسیار عزیز و خوب را کمک کنند تا از این بحران به خوبی عبور کنیم.

کد خبر 1088061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha