بهره‌برداری از ۸۵ پروژه مختلف در استان قم

سرمست با بیان اینکه همزمان با هفته دولت ۸۵ پروژه در بخش های مختلف به بهره برداری می رسد، گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۸۴۲۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۳۲۶ نفر در استان قم به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، «بهرام سرمست» ضمن تسلیت ایام سوگ و عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و گرامیداشت یاد و خاطره اسوه دولتمردان و خادمان صادق نظام شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت، 85 پروژه در بخش‌های مختلف زیربنایی، صنعتی ، عمرانی و... با اعتباری بالغ بر 8424 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

 

استاندار قم با اشاره به جزئیات طرح‌های افتتاحی هفته دولت استان اظهار داشت: 57 مورد از مجموع این پروژه‌ها با اعتباری بیش از 4959 میلیارد ریال مربوط به سه بخش مهم صنعتی، زیربنایی و كشاورزی هستند.

 

سرمست افزود: 11 پروژه عمران شهری با اعتبار 2764 میلیارد ریال و 10 پروژه آموزشی و آموزش عالی با اعتباری به ارزش بیش از 565 میلیارد ریال عناوین دیگر طرح‌های آماده افتتاح استان در هفته دولت امسال را تشكیل می‌دهند.

 

وی با بیان این كه این پروژه‌ها در شرایط بسیار سخت مالی ناشی از تحریم‌های دشمن و بحران كرونا به مرحله اجرا در آمده‌اند، از زحمات دستگاه‌های مجری این طرح ها قدردانی كرد و گفت: خدمت‌رسانی به مردم و فراهم كردن زمینه و بستر لازم برای توسعه و بالندگی نظام جزء اولویت‌های اصلی و راهبردی مسؤلان بوده و در هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود.

 

استاندار قم، هفته دولت را فرصت مناسبی برای انعكاس خدمات نظام و امیدبخشی در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان باید با بهره‌مندی از این فرصت، عملكرد خود را به شكل مطلوب و شایسته‌ای اطلاع رسانی کنند.

 

سرمست، رونق فضای كسب و كار و تولید و اشتغال را یكی از مهم‌ترین اولویت‌های كاری سال‌های اخیر استان برشمرد و گفت: با رصد دقیق و مستمر، اتخاذ تمهیدات راه‌گشا و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی، شاهد موفقیت‌های نسبی خوبی در زمینه رفع موانع و مشكلات و ایجاد گشایش‌های بیشتر در حوزه تولید و اشتغال خصوصاً احیای واحدهای راكد هستیم.

 

وی همچنین با اشاره به تدابیر و تلاش‌های استان برای مدیریت موثر بحران كرونا، تصریح كرد: به مدد الهی و در سایه انسجام، همدلی و همكاری جمعی، استان قم یكی از استان‌های موفق كشور در عرصه مقابله با كرونا محسوب می‌شود و امیدوارم با تداوم این همكاری‌ها بتوانیم موج پنجم این بیماری را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

 

کد خبر 1088063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha