تولید و پخش بیش از ۱۹ هزار دقیقه برنامه محرم در صدا و سیمای مرکز زنجان

لطیفی گفت: همزمان با ایام عزاداری سالار و سرور شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بیش از ۱۹ هزار دقیقه برنامه از صدا و سیمای مرکز زنجان تولید و پخش شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به عزاداری خالصانه و توام با بصیرت، شور و شعور مردم ولایتمدار استان زنجان اظهار کرد:  دلدادگی و عشق به اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش در وجود همه شیعیان طنیده شده ولی با توجه به شیوع پیک پنجم ویروس کرونا، و لزوم حفظ سلامتی عزادارن حسینی، امسال هم مردم مومن استان زنجان در عزاداری ها ضمن رعایت اصول بهداشتی جلوه‌هایی ویژه ای خلق کردند.

 

محسن لطیفی افزود: امسال با توجه به شرایط حاکم و تلاش همکاران خدوم مرکز در بخشهای مختلف تولیدی و پشتیبانی، در دهه اول محرم بیش از 19 هزار دقیقه برنامه تولید ، تأمین و پخش شد .

 

وی با اشاره به برنامه ریزی  مرکز برای پخش زنده عزاداری های نقاط مختلف استان و لزوم انعکاس رعایت پروتکل های بهداشتی عزادارن حسینی از شبکه اشراق اظهار داشت:  برای دومین سال متوالی  شبکه اشراق در قالب حسینیه ای به وسعت  استان، همراه با مردم مومن زنجان عزادار سیدالشهدا بود و به طرق مختلف پیام و فلسفه نهضت عاشورا و عشق و ارادت عمومی مردم به آن حضرت را منعکس کرد.

 

رئیس رسانه استانی با قدردانی از خطبا، مادحان و هیئات مذهبی استان در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تذکرات ستاد ملی مدیریت کرونا در برگزاری مراسم عزاداری دهه محرم و جلوگیری از طعنه معاندین در خصوص مجالس عزاداری گفت: در حوزه سیما، با برنامه ریزی صورت گرفته ائمه جمعه، واعظین و مادحین هیات حسینی کل استان یا در رسانه استانی حضور پیدا کردند یا برنامه عزاداری آنها از شبکه پخش شد و مجموعا بیش از ۸۸۰۰ دقیقه برنامه با حضور این عزیزان پخش شد.

 

وی افزود: پوشش خبری و تصویری کمک های مومنانه ، خیمه گاه، شور و شعور حسینی، قرار شب، محرم نواسی، مشق عشق و پخش زنده اجتماعات عزاداری از دیگر برنامه های شبکه اشراق در این ایام بود که با احتساب سایر برنامه های روتین و تامینی به سمع و نظر مخاطبان شبکه اشراق رسید.

 

لطیفی ادامه داد: شبکه استانی صدا هم در قالب برنامه های دلنوا، چراغ، ایشیقلی یول، آوای وصل، عشق قافله سی، علمدار، حسین عزاسی، خیمه، یک پیام یک نوا و حسین نواسی در کنار پخش زنده اجتماعات عزاداری و سایر برنامه های روزمره و تامینی مجموعا به مدت 10 هزار دقیقه همراه با شنوندگان بود.

 

رئیس رسانه استانی با اشاره به عملکرد معاونتهای خبر و فضای مجازی، هم گفت: معاونت خبر مرکز  با تهیه و ارسال ۳۱۶ مورد برنامه در قالب خبر، گزارش، تفسیر، گفتگوی زنده خبری و ارتباط با بخش های خبر سراسری، اخبار رویدادهای عزاداری استان را با موضوع محرم پوشش داد .

 

معاونت فضای مجازی مرکز هم با طراحی صفحه حسینیه مجازی، بارگزاری۲۰۰قطعه ویدئوی عزاداری و سخنرانی مرتبط با محرم، انتشار نماهنگ محرم، برگزاری پویش هرخانه یک حسینیه و دریافت تصاویر مخاطبان و تولید۳۰پوستر و اینفوگرافی، طراحی صفحه ویژه محرم، تقطیع۱۰۰قطعه عزاداری قدیمی هیات زنجان، بازنشر تولیدات سیما و صدا همچنین تبلیغ فضای مجازی هیآت حسینی درکنار مخاطبان بود.

 

 

کد خبر 1088064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha