۳۲ درصد ابتلا به کرونا در کشور از ابتدا تاکنون، به تیر و مرداد امسال اختصاص یافت

دهقانی گفت: در یک سال و نیم قبل در ماه اخیر شاهد بالاترین آمار ابتلا به کرونا در کشور بوده ایم و مجموعا ۳۲ درصد از کل بیماران کرونا از ابتدا تاکنون در کشور به تیر و مرداد امسال اختصاص دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجواد دهقانی»، امروز (چهارشنبه 3 شهریور) با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا در کشور در 2 ماه اخیر به خبرنگاران گفت:   اطلاعات مستخرج از سامانه «نماگرکووید-19» نشان می دهد که روند افزایشی آمار بیماران جدید در کشور از 279 هزار نفر در خرداد به 528 هزار نفر در تیر و یک میلیون و 53 هزار نفر در مرداد جاری رسیده است.

رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری افزود: در یک سال و نیم قبل در ماه اخیر شاهد بالاترین آمار ابتلا به کرونا در کشور بوده ایم و مجموعا 32 درصد از کل بیماران کرونا از ابتدا تاکنون در کشور به تیر و مرداد امسال اختصاص دارند.

وی اضافه کرد: برخی کشورها مانند آمریکا در مرداد با سه میلیون و 330 هزار نفر، هندوستان یک میلیون و 157 هزار نفر، ایران یک میلیون و 53 هزار نفر و برزیل یک میلیون و 47 هزار نفر بیشترین آمار ابتلا در جهان را  در مرداد به خود اختصاص داده اند در حالی که آمار بیماران جدید سایر کشورهای جهان در این ماه کمتر از یک میلیون نفر بوده است.

دهقانی اعلام کرد: متاسفانه ایران از نظر ابتلا به کرونا در ماه گذشته در جایگاه سوم دنیا قرار گرفته است و ایران از نظر میزان متوسط رشد روزانه بیماری در مرداد در میان کشورهای همزمان (چین، روسیه، ترکیه، برزیل، اسپانیا، آمریکا، فرانسه، ایران، کانادا، انگلیس، آلمان، پاکستان و ایتالیا) در جایگاه اول قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین ایران در میان کل کشورهای دنیا با جمعیت بیمار بیش از یک میلیون نفر (34 کشور) از نظر رشد متوسط روزانه بیماری در مرداد 1400 در جایگاه پنجم قرار دارد.

دهقانی با اشاره به آمار فوتی های کرونا در ایران بیان کرد: آمار فوتی ها در مرداد جاری نسبت به تیر امسال افزایش 2 برابری داشته و از این نظر در میان کشورهای همزمان در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری افزود:  بررسی ها نشان می دهد در ایران از ابتدای سال 1400 روند افزایشی بی وقفه شیوع بیماری آغاز شده و این روند با شیب بیشتری در حال ادامه بوده و در اواسط  مردادماه از ایتالیا پیشی گرفته است.

دهقانی اضافه کرد: بیشترین میزان افزایش ابتلا به کرونا در ایران در اردیبهشت و تیر 1400 با حدود 529 هزار نفر بوده است و این میزان در مرداد 1400 به 2 برابر یعنی یک میلیون و 53 هزار نفر افزایش یافته است که رکورد جمعیت بیماران از ابتدای انتشار بیماری در کشور بوده است و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد به دلیل افزایش آمار کل بیماران این روند به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت و کنترل بیماری دشوارتر خواهد بود.

وی با اشاره به شمار فوتی های کرونا گفت: سه کشور ایران، آلمان و اسپانیا در صدر کشورها از نظر تعداد فوتی قرار دارند و روند افزایشی میزان فوتی ایران از ابتدای سال 1400 آغاز شده و در ماه های خرداد، تیر و مرداد با شیب نسبتا زیادی ادامه یافته است و ایران در مرداد 13 هزار و 975 فوتی را به ثبت رسانده که بالاترین میزان ممکن فوتی در طول 18 ماه گذشته است.

دهقانی ادامه داد : میزان کل جمعیت بیماران کرونا در ایران در تیر 14 میلیون نفر بود که در مرداد به 19 میلیون نفر افزایش یافته و در نتیجه کل جمعیت بیماران در دنیا به بیش از 212 میلیون نفر رسیده است.

وی اعلام کرد: ایران در تیر امسال دارای متوسط نرخ رشد روزانه فوتی 2 دهم درصد بود و در جایگاه 12 قرار داشت که در مرداد به 48 صدم درصد افزایش یافته و در جایگاه هفتم دنیا قرار گرفته است.

کد خبر 1088158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha