از افزایش آمار مبتلایان به کرونا تا تزریق ۱۷۱ هزار دوز واکسن در جنوب کرمان 

اصغر مکارم گفت: متاسفانه همچنان آمار کرونا در جنوب کرمان بالا است و در حال حاضر ۵۹۳ بیمار مبتلا کرونا داریم که ۳۴۶ بیمار بستری و ۲۴۷ بیمار نیز به صورت سرپایی درمان می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۳ شهریور ماه جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.


«اصغر مکارم» در این جلسه، گفت: متاسفانه همچنان آمار کرونا در جنوب کرمان بالا است و در حال حاضر ۵۹۳ بیمار مبتلا کرونا داریم که ۳۴۶ بیمار بستری و ۲۴۷ بیمار نیز به صورت سرپایی درمان می شوند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری قریب ۲۱ هزار مورد مثبت کرونا داشتیم که از این تعداد قریب ۶ هزار مورد مربوط به قبل از امسال بوده و مابقی مربوط به سال جاری است.


وی افزود: یک پیک بسیار سنگین و طاقت ‌فرسا در جنوب کرمان اتفاق افتاد اما همکاران تلاش کردند و با افزودن ۲۰۰ تخت توانستیم، پیک چهارم را مدیریت کنیم.


مکارم با بیان این مطلب که در درمان بیماران و تجهیزاتی همچون اکسیژن خوشبختانه مشکل نداریم، خاطرنشان کرد: ضروری است که مردم همکاری لازم را با مدافعان سلامت برای کنترل بیماری داشته باشند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: موارد مرگ و ناشی از بیماری کرونا در جنوب کرمان تاکنون قریب ۵۵۰ مورد بوده که از این تعداد فوتی قریب ۲۷۰ مورد مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ و مابقی یعنی ۶۰ درصد مربوط به سال جاری است.


وی اظهار کرد: میزان درگیری نسبت به جمعیت نرم بدی نیست اما یک مورد مرگ نیز مهم است و نباید اتفاق بیافتد که متاسفانه در حال رخ دادن است.


 مکارم یادآور شد: از هفته گذشته با یک شیب ملایم نزولی در موارد بستری و سرپایی مواجه هستیم هر چند که برخی روزها آمار بالا و پایین شده و تعداد بیماران سرپایی در مراجعان به نسبت کمتر شده‌اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اضافه کرد: اما با توجه به این که بسترهای از قبل در آی‌سی‌یو و مراکز درمانی داشتیم همچنان موارد مرگ بالا بوده و طی ۲ روز گذشته آمار قابل توجهی را نسبت به مرگ این بیماران داشته‌ایم.


وی بیان کرد: تقریبا کلیه امکانات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای مقابله با کرونا بسیج شده است و ۹ بخش بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت ایجاد شده و تقریبا کلیه ظرفیت های بیمارستان‌های کوچک منطقه نیز مختص بیماران کرونا شده است و فقط موارد اورژانسی پذیرش می شود و بقیه موارد در ارتباط با کرونا است.


مکارم خاطرنشان کرد: در بخش واکسیناسیون نیز از ابتدا با کلیه امکانات به میدان آمدیم اما در حال حاضر به دلیل کمبود واکسن آمار واکسیناسیون روزانه کاهش یافته است هر چند که ظرفیت حداقل تزریق روزانه ۱۲ هزار دوز را داریم و امیدواریم کمبودها برطرف شود و بتوانیم، واکسیناسیون را جلو ببریم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: پوشش واکسیناسیون کرونا تا امروز در منطقه به بیش از ۲۴ درصد در نوبت اول و ۷ درصد در نوبت دوم رسیده است و این امر نشان می دهد که در مقایسه با ماه قبل پیشرفت های خوبی داشته ایم.


 وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۱۷۱ هزار دوز واکسن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تزریق شده است  که ۱۳۲ هزار دوز مربوط به نوبت اول است و همچنین ۷۰۰ مادر باردار نیز طی هفته اخیر واکسینه شدند.


مکارم در خاتمه عنوان کرد: ما آمادگی برای افزایش ظرفیت واکسیناسیون را داریم و امیدواریم به زودی بتوانیم جمعیت هدف را واکسینه کنیم.

کد خبر 1088322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha