۱۱ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری‌ ستاد توسعه خاوران در حوزه صنعت است

جرجانی گفت: ۱۵ مورد از مجموع تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در ستاد توسعه خاوران در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس جرجانی» امروز (۴ شهریور) در ستاد توسعه خاوران اظهار کرد: در مجموع تاکنون ۹۸ طرح اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی شناسایی شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه از این تعداد ۵۸ طرح در کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در قالب ستاد توسعه خاوران چاپ و منتشر شد، افزود: همچنین ۳۰ طرح هم به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ارسال شده تا در صورت امکان و چاپ مجدد به این کتاب افزوده شود.

 

وی ادامه داد: تاکنون مشکل ۱۵ طرح سرمایه‌گذاری به طور کامل حل شده است گفت: با توجه به تفاهم‌نامه احیای معادن راکد و نیمه فعال خراسان جنوبی با شرکت هلدینگ معدنی عمران خاوران به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال قابل پیش‌بینی پنج هزار نفر در استان تفاهم نامه امضا شد.

 

جرجانی خاطر نشان کرد: در قالب این تفاهم نامه ۲۲۹ معدن نیمه فعال یا غیرفعال خراسان جنوبی در دوره کوتاه‌مدت ۳۰ ماهه و بلندمدت ۶۰ ماهه به چرخه فعالیت بر می‌گردد.

 

به گفته وی در راستای این تفاهم‌نامه سرمایه گذاری در دوره اول ۶۰۰ میلیارد تومان و در دوره دوم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی درخواست کرد اعتباری برای انجام اکتشافات معدنی در اختیار سازمان صمت قرار گیرد تا بهتر بتوان طرح‌های سرمایه‌گذاری را احصا کرده و در اختیار سرمایه‌گذار قرار  دهند.

 

جرجانی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۵ مورد از مجموع تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در ستاد توسعه خاوران در حوزه صنعت، معدن و تجارت است، گفت: تاکنون در ستاد توسعه خاوران تفاهم‌نامه‌هایی درخصوص احداث کارخانه فروسیلیس با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان، تولید کیسه‌های پلی پروپلین با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و طرح تولید استیل کورد با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال در استان مبادله شده است.

 

وی در پایان فرآوری کائولن با سرمایه ۳۵۰ میلیارد ریال، ۲ تفاهم‌نامه دولومیت کلسینه و زینتره با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۰ میلیارد ریال، کنسانتره مس اسیدی و سولفیدی با ۹۰۰ میلیارد ریال و بسته‌بندی آب آشامیدنی با ۷۰ میلیارد ریال را از دیگر تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در ستاد توسعه خاوران اعلام کرد.

 

کد خبر 1088490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha