تامین کالاهای اساسی و نهاده ها، اولویت اصلی وزارت جهاد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تامین کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی اولویت اصلی وزارت جهاد است و به زودی قرارگاه تأمین امنیت غذایی کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، وزیرجهاد کشاورزی دولت سیزدهم، عصر امروز پنجشنبه 4 شهریور وارد این وزارتخانه شد و مورد استقبال کاظم خاوازی وزیر دولت قبل و جمعی از معاونان وی قرار گرفت.

سید جواد ساداتی نژاد بعد از ظهر امروز با حضور در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تأمین امنیت غذایی کشور اولویت‌ اصلی بنده در وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: براین اساس به زودی در وزارت جهاد کشاورزی، قرارگاه تأمین امنیت غذایی کشور تشکیل می‌شود تا بتوانیم در راستای نیل به این هدف گام مهمی برداریم.

وی افزود: در حال حاضر در بازارهای مختلف، چالش‌ها و مشکلاتی وجود دارد که باید هر چه زودتر این چالش‌ها برطرف شود مهمترین این چالش‌ها تأمین نهاده‌های دامی است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باید زمینه‌ای را فراهم آوریم تا سود تولید به دست کشاورزان برسد و واسطه‌ها از میان برداشته شوند.

به گفته ساداتی نژاد، در همین راستا باید به اتحادیه و تشکل‌های کشاورزی اهیمت ویژه‌ای داده شود و در واقع کار را به عهده آن‌ها بگذاریم و نقش وزارت جهاد کشاورزی بیشتر نظارتی باشد.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی مردمی‌ترین وزارتخانه است، گفت: قسمت بزرگی از آن توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و باید این موضوع گسترش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در چند وقت اخیر به دلیل تغییر دولت، مشکلاتی در زمینه‌ها و بازارهای مختلف تشکیل شده که باید هر چه زودتر با افزایش نظارت این مشکلات برطرف شود و زمینه‌ای را فراهم آوریم تا آرامش به بازارهای مختلف بازگردد.

وی با اشاره به  اینکه چالش‌های بسیاری در بخش کشاورزی وجود دارد، بیان کرد: این چالش‌ها در نخستین شورای معاونان که عصر امروز برگزار می‌شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ساداتی نژاد تامین نهاده های کشاورزی برای کشاورزان را از دیگر دغدغه‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه کشت پاییزه قرار داریم، کشاورزان باید بدون دغدغه نهاده‌های مورد نیاز خود را تأمین کنند و این موضوع در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

کد خبر 1088583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha