انتخاب مدیران ارشد و میانی باید براساس شاخصه دولت جوانان حزب الهی انقلابی و کاربلد باشد

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت:  دولت باید متن و اصل باشد و انتخاب استانداران، فرمانداران و مدیران ارشد و میانی باید براساس سه شاخصه دولت جوانان حزب الهی، انقلابی و کاربلد باشد و مدیران آن نیز باید نماد شفافیت و صداقت بوده و پاسخگو و در دسترس باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۵ شهریور حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: دولت سیزدهم با رای حداکثری به وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد گرفت و بلافاصله کار خود را شروع کرد و روز پنجشنبه اولین جلسه هیئت دولت تشکیل شد که این اقدام جای بسی امیدواری است.


امام جمعه آسمینون با بیان این مطلب که چند نکته مهم در خصوص دولت سیزدهم که دولت مردمی است، وجود دارد، خاطرنشان کرد: این دولت باید دولت کار و خدمت جهادی باشد همه ما می دانیم که دولت سیزدهم با انبوهی از مشکلات متعدد رو به رو است و در راس آنها مشکلات اقتصادی، معیشتی است و طبیعی قرار دارند.


وی ابراز کرد: حل این مشکلات دیرینه و دیرپا نیاز به اقدامات فوری، میان مدت و دراز مدت دارد که لازمه این کار عمل به چند نکته همچون تکمیل سریع حلقه یاران همراه اعم از ترمیم کابینه، انتخاب معاونان و روسای دستگاه‌های مختلف مکمل هیئت دولت، تنظیم و تدوین سریع برنامه، کار مهندسی شده مخصوصا در ستاد اقتصادی دولت، برنامه ریزی مدون کوتاه مدت، حضور هدفمند، موثر، آرامش بخش و کار ساز اعضای دولت در جمع نخبگان و متخصصان و عموم مردم است.


حجت الاسلام احمدی نیک اظهار کرد: دولت سیزدهم باید دولت وفاق ملی باشد و در این خصوص دولت و اعضای آن باید یک صدا و هماهنگ بوده و رسانه‌ای قوی برای اقناع افکار عمومی و آگاهی بخشی داشته باشد.


خطیب جمعه آسمینون اضافه کرد: این دولت باید متن و اصل باشد و انتخاب استانداران، فرمانداران و مدیران ارشد و میانی باید براساس سه شاخصه دولت جوانان حزب الهی، انقلابی و کاربلد باشد و مدیران آن نیز باید نماد شفافیت و صداقت بوده و پاسخگو و در دسترس باشند.


حجت الاسلام احمدی نیک بیان کرد: هفته دولت را خدمت همه دولتمردان و خدمتگزاران صدیق تبریک عرض کرده و یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم و هم زمانی تشکیل کابینه دولت جوانان حزب الهی و انقلابی با هفته دولت را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که دولت شهید رجایی و باهنر الگوی این دولت جوان حزب ‌الهی باشد.


امام جمعه آسمینون تصریح کرد: اکنون با رای اعتماد مجلس به وزیر امور خارجه انقلابی و نزدیک شدن عرصه دیپلماسی و میدان و نیز تعیین تکلیف پرونده هسته‌ای، باید شاهد شکل‌گیری یک آرایش آفندی و پدافندی هوشمندانه و مبتنی بر حکمت، عزت و مصلحت باشیم و با مهندسی خردمندانه، دیپلماسی رسمی و عمومی، علاوه بر حفظ و صیانت از عزت و غرور ملی تعامل فعال با جهان به ویژه شرق را سرعت بخشیده و تقویت کنیم و در همه حوزه‌ها از جمله دیپلماسی اقتصادی بیشتر تلاش کنیم.


وی با اشاره به فصل برداشت خرما، تاکید کرد: مسئولین در بحث قیمت کشاورزان را حمایت کنند و کشاورزان نیز مسئله پرداخت زکات این واجب و فریضه الهی را مد نظر داشته باشند.


حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: از مسئولین بخش و شهر نودژ به دلیل پیگیری مشکلات مردم از جمله در حوزه آب، برق و مسائل آموزش و پرورش تشکر می کنیم و از شوراهای اسلامی و دهیار بجگان و مسئول اداره آب و فاضلاب شهرستان و بخش به دلیل رفع مشکل آب روستای بجگان نیز تشکر می کنیم ان شاءالله با تلاش مضاعف مسئولین شاهد رفع این مشکلات در سایر مناطق نیز باشیم.


 خطیب جمعه آسمینون در خاتمه عنوان کرد: از مسئولین می‌خواهیم که در موضوع گاز در سطح بخش و شهر با جدیت دنبال کنند در جهت رفع مشکلات آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه تلاش کنندو همچنین از عموم به مردم خواست که با کادر درمان همکاری لازم را داشته باشند و با رعایت دستورالعمل ها در مهار کرونا به این عزیزان کمک کند.

کد خبر 1088693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha