امتحانات نهایی پایه دوازدهم تا ۳۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت

فاطمی نژاد با بیان اینکه اعتراض دانش آموزان به نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی غیر حضوری مطابق بند ۱۲ مصوبه ۹۷۷ بررسی و تصمیم گیری می شود، گفت:امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۶ شهریور آغاز و تا ۳۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین فاطمی نژاد» امروز(۶ شهریور) در جمع خبرنگاران زمان برگزاری آزمون برای دانش آموزان ابتدایی دارای «سطح عملکرد نیاز به آموزش و تلاش بیشتر» را از ۶ لغایت ۱۵ شهریور ماه عنوان و تصریح کرد: ارزشیابی از دانش آموزان دوره اول ابتدایی شامل دروس «فارسی» و «ریاضی» و دوره دوم ابتدایی شامل دروس «فارسی»، «ریاضی» و «علوم» است.

 

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: ارزشیابی در پایه های اول، دوم و ششم دوره ابتدایی به صورت عملکردی و در پایه های سوم، چهارم و پنجم دوره ابتدایی به تشخیص معلم و تأیید مدیر مدرسه، بر اساس محتوای پوشه کار، انجام خواهد شد.

 

فاطمی نژاد گفت: به استناد بند ۹ مصوبه ۹۷۷ در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی فراهم نباشد ارزشیابی دانش آموزان مدارس روزانه دوره های اول و دوم متوسطه به استثنای پایه های نهم و دوازدهم به صورت غیر حضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: فرآیند ارزشیابی دروس عملی و کارگاهی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، با اولویت پایه دوازدهم به صورت حضوری، انجام خواهد شد، در پایه نهم نیز امتحانات به صورت حضوری و در دو ماده درسی علوم تجربی و پیامهای آسمانی به صورت هماهنگ استانی و بقیه دروس بصورت هماهنگ منطقه ای برگزارخواهد شد.

 

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ارزشیابی دروس داخلی پایه دوازدهم و دروس افتاده سنوات قبل برای دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم به شیوه حضوری انجام می شود، در خصوص نحوه اعتراض به نتایج ارزشیابی ها گفت:اعتراض دانش آموزان به نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی غیر حضوری مطابق بند ۱۲ مصوبه ۹۷۷ بررسی و تصمیم گیری می شود.

 

فاطمی نژاد در خصوص نحوه برگزاری ارزشیابی های پایان سال تحصیلی در دوره شهریور ماه برای دانش آموزان مدارس بزرگسالان آموزش از راه دور و ایثارگران، توضیح داد: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش آموزان مدارس بزرگسالان آموزش از راه دور ایثارگران و داوطلبان آزاد متقاضی تغییر رشته، تعیین رشته، تعیین پایه، جهش تحصیلی ، در تمام دوره های تحصیلی به صورت حضوری انجام می شود.

 

وی در پایان در خصوص زمانبندی برگزاری امتحانات نهایی شهریور ماه نیز، گفت :امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۶ شهریور آغاز و تا ۳۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1088938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha