افتتاح ۱۲۰ پروژه مخابراتی در خراسان جنوبی طی هفته دولت

آذری نصرآباد گفت: طی هفته دولت ۱۲۰ پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۱۹۲ میلیارد و ‌‌۲۳۵ میلیون ریال در شهرستان های بیرجند، زیرکوه، بشرویه و طبس افتتاح می شود.

«حسن آذری نصرآباد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: دسترسی سریع و آسان مردم در مناطق روستایی و شهری به سرویس های ارتباطی و اینترنت پرسرعت به ویژه در وضعیت کنونی بسیار ضروری است.

 

مدیرعامل مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه طی هفته دولت مردم روستاهای شاخن و خراشاد بیرجند از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند شدند، افزود: با احداث و راه اندازی سایت های همراه اول در روستاهای افکشت و آرویج نیز این 2 روستا تحت پوشش تلفن همراه اول از محل اعتبارات دولتی قرار گرفتند.

 

وی در خصوص بهره برداری از سوئیچ جدید روستای خراشاد بیرجند بیان کرد: با نصب تجهیزات جدید مخابراتی و ارتقای سیستم های ارتباطی در مرکز روستای خراشاد، 700 پورت سوئیچ  IP bace و 128 پورت اینترنت پرسرعت مرکز مخابرات روستای خراشاد با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت مخابرات ایران مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

آذری نصرآباد با اشاره به توسعه شبکه فیبرنوری روستایی گفت: با اجرای طرح فیبررسانی میزان دسترسی خانوارهای روستایی به شبکه مذکور و ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، بانکی و سایر خدمات نوین افزایش می یابد به همین منظور طی هفته دولت 40 کیلومتر پروژه فیبرنوری روستایی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی در شهرستان بیرجند مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

مدیرعامل مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه در شهرستان بشرویه 23 پروژه مخابراتی طی هفته دولت افتتاح می شود، افزود: این پروژه ها شامل توسعه شبکه انتقال، افزایش پهنای باند، راه اندازی سوئیچ و توسعه شبکه فیبر نوری است که برای این پروژه ها اعتباری بالغ بر 9میلیارد و 817 میلیون ریال هزینه شده است.

 

وی در خصوص پروژه های مخابراتی شهرستان طبس بیان کرد: در این شهرستان 66 پروژه با اعتباری بالغ بر 54 میلیارد و 877 میلیون ریال تا پایان هفته دولت به بهره برداری می رسد.

 

آذری نصرآباد با اشاره به اینکه در شهرستان زیرکوه 25 پروژه با اعتبار 23 میلیارد و 541 میلیون ریال طی هفته دولت افتتاح می شود، ادامه داد: این پروژه ها شامل تغذیه و نیرو شهر آبیز، اجرا و توسعه شبکه کابل آبیز، توسعه شبکه انتقال و افزایش پهنای باند است.

 

مدیرعامل مخابرات منطقه خراسان جنوبی در پایان گفت: در مجموع طی هفته دولت بحث افتتاح و راه اندازی 120 پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹۲ میلیارد و ‌‌۲۳۵ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 1089227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha