صعود خراسان جنوبی به رتبه‌ی یک مقابله با بیابانزایی کشور

نصرآبادی گفت: خراسان جنوبی بر اساس ارزشیابی های کشوری رتبه نخست مقابله با بیابانزایی را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (7 شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی بر اساس ارزشیابی های کشوری رتبه نخست مقابله با بیابانزایی را کسب کرده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان بیابانی است، افزود: سه میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از این مساحت جزو کانون های بحران فرسایش بادی است.

 

نصرآبادی با بیان این مطلب که خطر افزایش بیابان ها از سال‌ها پیش تاکنون خراسان جنوبی را تهدید می‌کند، ادامه داد: در این راستا طرح هایی برای مقابله با بیابان اجرایی شده اما برای بهبود وضع موجود کافی نیست.

 

وی خراسان جنوبی را جزو  پنج استان درگیر با پدیده گرد و غبار و دومین استان بیابانی کشور عنوان کرد و ادامه داد: اعتبار جداگانه برای عملیات مالچ پاشی با طرح مدیریت شنهای روان مصوب شد و تنها هفت استان در کشور این اعتبار را دریافت کردند که استان ما نیز توانست از آن بهره مند شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از پیشرفت 107 درصدی طرح های مبارزه با بیابانزایی در سال گذشته خبر داد و گفت: چهار میلیارد تومان بیشتر از اعتباری که برای سال ۹۹ در نظر گرفته شده بود کار انجام شده است، این عملکرد سبب شد خراسان جنوبی در بحث مقابله با بیابانزایی رتبه ی اول کشور را کسب کند.

 

نصرآبادی با بیان اینکه امسال در سطح ۲۲ هزار هکتار عملیات اجرایی حوزه مبارزه با بیابانزایی را در حال اجرا است، اضافه کرد: عملکرد خوب سال گذشته باعث شد امسال در این حوزه ۹۹ میلیارد تومان اعتبار برای بیابانزدایی اختصاص یابد که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

 

وی در پایان تصریح کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار تهیه طرح اجرایی در سطح استان داشتیم که حدود یک میلیون هکتار از آن اجرایی شده است.

کد خبر 1089234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha