منابع طبیعی سرمایه ملی /معضلات زیست محیطی و خشکسالی پیگیری شود

حجت‌الاسلام مطیعی به معضلات زیست محیطی و خشکسالی در استان سمنان اشاره داشت و گفت: منابع طبیعی در این راه با نهادهای ذی صلاح تعامل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «مرتضی مطیعی » در دیدار با مدیرکل و مسئولان منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه امروز بیابان‌زایی خطری است که این استان را تهدید می‌کند،گفت: منابع طبیعی سرمایه ملی است و باید در حفظ آن کوشا بود چرا که در صورت تخریب مراتع و جنگل‌ها است که استان ما به سمت بیابانی شدن می‌رود.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید براینکه تهدیداتی مانند خشکسالی و کم آبی این استان را گرفتار کرده است، ادامه داد: همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع مشکلات مراتع، کم آبی، جنگل‌ها و… به خصوص مشکلات مرتبط با مردم حاشیه کویر و مراتع که در واقع جامعه بومی منطقه محسوب شده و حضورشان به خودی خود نگهدارنده انفال است، در زمره مطالبات ما از مسئولان است. 

 

وی با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های طبیعی بدون همکاری و مشارکت مردم میسر نیست خواستار پیگیری معضلات زیست محیطی و منابع طبیعی استان سمنان شد و گفت: منابع طبیعی و انفال امانت خدا در دست انسان است و باید این امانت‌های الهی را برای نسل‌های بعدی حفظ کنیم از سوی دیگر معتقد هستیم که جنگل‌ها از بزرگترین سرمایه‌های کشور هستند و در شرایط جدید که با تغییرات اقلیمی شدید و خشکسالی روبرو هستیم باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم.

 

حجت الاسلام مطیعی فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی در قالب آموزش در زمینه‌های منابع طبیعی و محیط زیست  را مهم دانست وافزود: استفاده از زبان هنر، فیلم و انیمیشن همچنین استفاده از فضای مجازی در این راه می‌تواند یکی از راهکارهای مؤثر در زمینه توسعه فرهنگ مراقبت از انفال باشد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از جمله برنامه‌ها اولویت دار اداره کل منابع طبیعی استان است.

 

«جعفر مرادی‌حقیقی» گفت: حفظ مراتع، جنگل‌ها و منابع آبخیز و طبیعی استان سمنان بسیار حائز اهمیت است و همه دستگاه‌های اجرایی لازم است در این زمینه وارد عمل شوند تا کارهای اثرگذارتری در این راستا انجام شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: کمبود آب و خشکسالی از جمله مسائل و چالش‌هایی است که امروزه عرصه‌های منابع طبیعی استان با آن مواجه است.

 

کد خبر 1089332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha