راهکارهایی برای تقویت خودکنترلی از دیدگاه روانشناسی و اسلام/ آموزش تعالی شخصیت

معظمی گودرزی گفت: در اثر جدیدم راهکارهایی به منظور کنترل غرایز و رسیدن به تعالی شخصیت و کمال را بر اساس مسایل علمی روز تبیین کردم.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: «سهیل معظمی گودرزی» روانشناس، نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه است. وی مجموعه سه جلدی «سیمای حضرت علی(ع) در ادبیات شعر فارسی» ، کتاب« ترک اعتیاد به روش تحریک پذیری فرا جمجمه ای» و کتاب «کاهش وزن و درمان چاقی به روش مایندفولنس» را به رشته تحریر در آورده است. به تازگی کتابی از وی با عنوان «آموزش خود کنترلی ،تعالی شخصیت و مقاومت در برابر وسوسه در دوران جوانی» مشتمل بر ۱۹۷ صفحه  از سوی انتشارات صالحیان به چاپ رسیده است که به منظور آشنایی بیشتر با این کتاب گفتگویی با معظمی گودرزی ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

«آموزش خودکنترلی، تعالی شخصیت و مقاومت در برابر وسوسه در دوران جوانی» بر چه مبنایی نوشته شده است؟

این کتاب از دیدگاه روانشناسی و بر اساس مسایل علمی روز دنیا نوشته شده است.

 

مخاطبان این کتاب چه کسانی هستند؟

این کتاب می تواند مورد استفاده متخصصان و همچنین کسانی که قصد دارند در مسیر کمال و رشد شخصیت قدم بردارند، مورد استفاده قرار گیرد.

 

نوشتن کتاب «آموزش خودکنترلی، تعالی شخصیت و مقاومت در برابر وسوسه در دوران جوانی»چقدر زمان برد؟

نوشتن و تحقیق و پژوهش این کتاب یک سال زمان برد.

کتاب«آموزش خودکنترلی، تعالی شخصیت و مقاومت در برابر وسوسه در دوران جوانی» دارای چند فصل یا بخش است؟

این کتاب مشتمل بر پنج فصل است. فصل اول مفاهیم و تعاریف کلی شخصیت و عوامل مهم در شکل گیری شخصیت است. خودکنترلی، نظریه ها و راهکارهای تقویت خودکنترلی از دیدگاه روانشناسی، قرآن و ... در فصل دوم گنجانده شده است. فصل سوم مقاومت در برابر وسوسه و دیدگاه های مختلف در خصوص مقاومت کردن در برابر وسوسه ها را بررسی می کند. فصل چهارم تعالی خود و راه های رسیدن به تعالی و ارزش گذاری به جوانان را در بر می گیرد. آموزش تعالی شخصیت عنوان فصل پنجم است.

 

از چه منابعی برای نگارش این کتاب استفاده کردید؟

بیش از 100 جلد کتاب مقاله و همچنین تجربیات شخصی و نظرات نویسندگان در این کتاب لحاظ شده است.

 

چه شد که تصمیم گرفتید کتابی با چنین موضوعی بنویسید؟

علل مهمی سبب تالیف این کتاب شد. سوالات زیادی است که در ذهن همه افراد شکل می گیرد؛ به عنوان مثال چه چیزی باعث می شود که افراد به صورت های متفاوتی رفتار کنند. آیا رفتار انسان محصول طبیعت است یا عوامل محیطی آن را تشکیل می دهند؟ آیا نیروهای زندگی شخصیت انسان را تعیین می کنند و کنترل از دست او خارج است؟ افراد چگونه می توانند راه های کمال و رسیدن به تعالی را طی کنند؟ افراد سالم چگونه خود را در برابر وسوسه ها، غرایز و انواع لذت های دنیوی کنترل می کنند؟ این سوالات و سوالات دیگری از این قبیل و نحوه برخورد و پاسخ هر فرد به خودش در جواب این سوالات از مهمترین دلایل تالیف این کتاب بوده است.

 

گفتنی است، کتاب «آموزش خودکنترلی تعالی شخصیت و مقاومت در برابر وسوسه در دوران جوانی» نوشته «سهیل معظمی گودرزی» و «زهرا شیروانی» به تازگی از سوی انتشارات صالحیان در شمارگان 1000 نسخه با قیمت 65 هزار تومان منتشر شده است.

 

 

کد خبر 1089395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha