خدمتگذاری و کاهش فاصله بین مسئولان و جامعه در تحقق دولت مردمی

تحقق دولت مردمی نیازمند تقویت روحیه خدمتگزاری جهادی و کاهش فاصله بین طبقه های مختلف مسئولان و آحاد جامعه و فساد ستیزی در همه ابعاد است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: دولت مردمی؛ شعاری که آیت الله رئیسی تشکیل آن را قول داد تا با چینش مسئولان آن فرصتی را با محوریت مردمی و ساده زیستی و فساد ستیزی تشکیل دهد.

 

تشکیل چنین دولتی که خواستگاه مردم در جوامع و کشورهای مختلف است، فرصتی برای توسعه خدمت رسانی و کاهش نارضایتی ها است و اگر در جوامع مختلف بر این موضوع تاکید و توجه شود شاهد رویدادهای بزرگی خواهیم بود.

 

دولت مردمی پیش نیازهای متعددی دارد تا به واسطه آن این مهم را محقق سازیم که تحقق دولت مردمی نیازمند تقویت روحیه خدمتگزاری جهادی و کاهش فاصله بین طبقه های مختلف مسئولان و آحاد جامعه و فساد ستیزی در همه ابعاد است.

 

انتخاب افرادی برای تصدی مسئولیت ها از جمله مولفه های مهم است تا روحیه خدمتگذاری حاکم و این وضع در بین کارمندان نیز توسعه پیدا کند.

 

فساد ستیزی هم برای دولت مردمی به عنوان یک پیش نیاز و هم یک وظیفه اساسی و اصلی مطرح بوده باید به آن پرداخته شود چرا که قادر به جلب اعتماد و کاهش ناملایمتی و نابسمانی ها خواهد بود.

 

*بهره گیری از نیروهای انقلابی برای دولت مردمی

 

استفاده از نیروهای انقلابی در بدنه مدیریتی کشور در ایجاد یک دولت انقلابی کارگشا بوده اما شاخص و ترازو سنجش این مقوله چه خواهد بود تا بر اساس آن به این افراد برسیم.

 

به قول معاون پارلمانی رئیس جمهور، قانونمداری و پاسخگویی از جلوه های انقلابی گری و کسانی که خود را افرادی انقلابی معرفی می کنند هیچ گاه قانون را زیر پا نگذاشته و همواره بر مدار قانون پیش می روند.

 

سید «محمد حسینی» افزود: مسئولان باید در دولت مردمی علاوه بر قانون مداری باید نسبت به مردم، رسانه ها و نخبگان پاسخگو باشند و برای این کار فرصت بگذارند.

 

وی ادامه داد: شعار این دولت فساد ستیزی بوده و روزنه های فساد باید در رده های مختلف از بین برود که با استفاده از نیروهای توانمند، شایسته سالاری و پاکدست می توان بسیاری از زمینه های فساد را از بین برد.

 

*وفاق و همدلی بین مسئولان برای دولت مردمی

 

یکی از شاخص برای دست یابی به دولت مردمی، وفاق و همدلی بین مسئولان آن در رده های مختلف است چرا که اختلاف فرصت های خدمت رسانی را از بین می برد.

 

امام جمعه نایین با تاکید بر ضرورت همدلی و وفاق بین مسئولان برای خدمت به مردم گفت: تفرقه و دعواهای درون دولت فرصت ها را از بین می برد.

 

حجت الاسلام سید «علی سجادی» ادامه داد: احزاب و گروه های سیاسی نباید سهم خواهی کنند و بگذارند رئیس جمهور به راحتی بر اساس شایسته سالاری و توانمندی نیروها را انتخاب و بدنه مدیریتی تا قسمت های پایینی مدیریت شود.

 

وی اضافه کرد: فساد و رانت مانع از پیشرفت کار و تحقق دولت مردمی می شود و در دولت مردمی همه تلاش بر فساد ستیزی و شایسته سالاری است.

 

*کاهش فاصله بین مردم و دولت خواستگاه جامعه از دولت مردمی

 

فاصله بین مردم و دولت تهدیدی علیه نظام مدیریتی و حاکمیتی کشور است که آسیب های زیادی را به بدنه اجرایی کشور وارد می سازد.

 

کاهش فاصله و ایجاد ارتباط هماهنگ بین مردم و مسئولان خواستگاه جامعه از دولت مردمی بوده تا اینکه به واسطه آن دستاورد و رهاوردهایی مثل امید به نظام و جامعه را به همراه داشته باشد.

 

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت مردمی بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد نمی کند، خاطرنشان کرد: این فاصله به ضرر نظام است و دولت آیت الله رئیسی با بکارگیری ظرفیت فعال جامعه و نیروهای توانمند ارتباط اجتماعی را حفظ کنند.

 

«ابوالفضل ابوترابی« ادامه داد: مدیران در تصدی مسئولیت نمی توانند از پشت میزها کشور را اداره کنند و باید به میدان و در جمع مردم وارد شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه از مدیران انقلابی در دولت استفاده شود، یادآورشد: عملکرد برخی از مدیران آسیب هایی را علیه جامعه و اعتماد عمومی به همراه داشته است.

کد خبر 1089492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha