۹۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان زلزله‌زده گرمه و جاجرم در حال احداث است

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت:۹۰ واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت این نهاد که در زلزله گرمه و جاجرم آسیب‌دیده‌اند اکنون در حال ساخت است.

مجید الهی راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد تعداد واحدهای آسیب‌دیده مددجویان مناطق زلزله‌زده استان را ۱۷۸ مورد دانست و گفت: از این تعداد ۸۸ واحد مسکونی نیازمند تعمیر و ۹۰ واحد نیز نیازمند احداث هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه عملیات اجرایی 54 واحد مسکونی مددجویانی که در چادر ساکن بودند هم‌اکنون آغازشده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه 11 واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد برای مددجویان شهرستان گرمه و در شهرستان جاجرم هم 43 واحد با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در حال ساخت است.

 

وی ادامه داد: طی چند روز آینده نیز عملیات اجرایی واحدهای باقی‌مانده آغاز خواهد شد و از مجموع 90 واحد تخریب‌شده در زلزله ۶۳ واحد مسکونی مربوط به شهرستان جاجرم است و مابقی به شهرستان گرمه اختصاص دارد.

 

الهی راد به اختصاص دو میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی ۱۷۸ واحد مسکونی مددجویان مناطق زلزله‌زده این شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: از این میزان اعتبار بیش از یک میلیارد تومان برای تعمیرات مسکن آسیب‌دیده مددجویان زلزله‌زده در نظر گرفته‌شده است.

 

وی مجموع خسارت واردشده به واحدهای مسکونی و اثاثیه مددجویان این نهاد را دو میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: یک میلیارد و 300 میلیون تومان این خسارت مربوط به شهرستان گرمه و مابقی نیز به مددجویان شهرستان جاجرم اختصاص دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین از راه‌اندازی 824 شغل جدید در پنج‌ماهه ابتدای امسال برای مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

 

وی افزود: 546 طرح از طریق دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به ارزش بیش از 26 میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

 

الهی راد با اشاره به اینکه امسال در مجموع 246 میلیارد تومان اعتبار به اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد اختصاص‌یافته است؛ افزود: اکنون 12 درصد این منابع جذب و هزینه شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان از برنامه‌های این نهاد است، افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه‌های دام‌پروری، کشاورزی، خدمات، صنعت و صنایع‌دستی و... پرداخت‌شده است.

 

کد خبر 1089569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha