۲ درصد سهام شستا به بازنشستگان تامین اجتماعی واگذار شود

سماکچی لزوم توجه ویژه به نهاد تأمین اجتماعی و حل و فصل بسیاری از مشکلات و چالش‌های آن را خواستار شد و گفت: انتظار داریم ۲ درصد سهام شستا به بازنشستگان تامین اجتماعی واگذار شود.

«محمد رسول سماکچی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت توجه ویژه به تأمین اجتماعی، حل و فصل بسیاری از مشکلات بازنشستگان و رفع چالش‌های پیش روی این نهاد بزرگ را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: انتظار داریم دو درصد سهام شستا به بازنشستگان تامین اجتماعی واگذار شود.

 

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی استان گیلان خواسته‌های شرکای اجتماعی تامین اجتماعی و کارگران مشمول قانون کار از دکتر عبد‌الملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برشمرد و افزود: خدا را شاکریم یک جوان متفکر، جهادی، چابک، فسادستیز و انقلابی مسئولیت عظیم‌ترین وزارتخاته کشور را که در اصل سه وزارتخانه محسوب می‌شود به عهده گرفته است.

 

سماکچی پرداخت مطالبات تامین اجتماعی را هم خواستار شد و ابراز داشت: انتظارمان این است هر چه سریع‌تر دستور داده شود تا در مورد 89 هزار میلیارد تومان مصوبه بودجه 1400 که دولت باید به تامین اجتماعی پرداخت کند تا در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استفاده شود اقدام عاجل انجام شود.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه 89 هزار میلیارد تومان مصوب بودجه به شکل نقدی نیست بلکه برای آن باید سهام دولتی و اموال تبدیل به پول شود تصریح کرد: وزیر پیشین در مصاحبه عمومی قول واگذاری دو درصد سهام شستا را به بازنشستگان تامین اجتماعی داده بود که دیدیم عملیاتی نشد بنابراین انتظار داریم این مهم در دولت انقلابی محقق شود.

 

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی گیلان با تاکید بر اینکه گروه شستا بیش از 180 کارخانه و موسسات مالی و هلدینگ که متعلق به کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان است در اختیار دارد گفت: از وزیر تعاون می‌خواهیم دستور دهند در هر شرکت حداقل یک نفر بازنشسته واجد شرایط با تایید کانون عالی کارفرمایان و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شود.

 

سماکچی با بیان اینکه با وجود کانون‌های کارفرمایی در کلیه استان‌ها و وجود کانون عالی قوی در تهران متاسفانه در هیات‌های بدوی و تجدید نظر حل اختلاف تامین اجتماعی به جای نمایندگان کارفرمایان نمایندگان اتاق بازرگانی حضور دارند ابراز داشت: از وزیر تعاون در خواست داریم با مصوبه‌ای زمینه را فراهم کنند تا نمایندگان کانون کارفرمایی در این هیات‌ها حضور داشته باشند.

 

وی برگزیدن و معرفی نمایندگان مدیران در هیات حل اختلاف ادارات کار توسط کانون‌های استانی پس از یک اصلاحیه و تصویب آن را هم خواستار شد و اضافه کرد:‌ بازنگری در تعداد و نوع افراد در هیات امنا تامین اجتماعی هم از دیگر انتظارات ما از وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی است که امیدواریم جامه عمل پوشانده شود.

 

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی استان گیلان استفاده از طرح‌ها و نظرات کانون عالی کارفرمایی در هیات امنا تامین اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: همانطور که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر تعاون به عنوان جوانترین عضو هیات دولت اعتماد کردند انتظار داریم همین رویه در استان‌ها هم توسط ایشان دنبال شده و از ظرفیت جوان‌ها استفاده شود.

 

سماکچی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای دولت انقلابی خاطرنشان کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید سعی شود از تشکل‌های قانونی تحت نظروزارتخانه به مانند کانون ‌عالی کارفرمایی و کانون‌های کارفرمایی استان‌ها، کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کشور و استان‌ها، اتاق‌های تعاون و کانون‌های شوراهای اسلامی کار و نظیر این‌ها در امورات مختلف به ویژه انتخاب مدیران کل مشورت شود.

کد خبر 1089573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha