تفکر و اندیشه در کنار مهارت و هنر ماندگار می شود

خدابنده گفت:تفکر و اندیشه در کنار مهارت و هنر ماندگار می شود، در سند تحول بنیادین یکی از ساحت ها، ساحت هنری و زیبایی شناسی است تا وجوه مختلف هنری به دانش آموزان آموزش داده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۸ شهریور) در مراسم افتتاح نگارخانه رشد دانش آموزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهیدان رجایی و باهنر گفت: نقش هنر در زندگی بشر غیر قابل انکار است، هنر در نظام تعلیم و تربیت یکی از ساحت های مهم تربیت است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده است.

 

مدیرکل آموزش و پروش خراسان رضوی با بیان اینکه با آغاز زندگی اجتماعی بشر، هنر نیز خود را در ابعاد و زوایای مختلف جلوه گر ساخته است و با پیچیده و صنعتی تر شدن جوامع نیاز توجه به هنر و هنرمند بیشتر احساس می شود افزود: تفکر و اندیشه در کنار مهارت و هنر ماندگار می شود، در سند تحول بنیادین یکی از ساحت ها، ساحت هنری و زیبایی شناسی است تا وجوه مختلف هنری به دانش آموزان آموزش داده شود.

 

خدابنده با تاکید بر لزوم ارتقاء جایگاه دبیران هنر معلمین و دانش آموزان هنرمند اظهار داشت: برپایی نمایشگاه ها، عرضه آثار هنری دانش آموزان و همکاران و همچنین برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری از جمله اقدامات موثر در مسیر ترویج و تبلیغ آثار و فعالیت های هنری است.

 

وی با اشاره به اخذ مجوز ملی نگارخانه رشد ناحیه چهار آموزش و پرورش مشهد مقدس به عنوان چهارمین نگارخانه ملی آموزش و پرورش و آغاز به کار این نگارخانه به منظور عرضه آثار هنری دانش آموزان و همکاران هنرمند گفت: آمد و شد دانش آموزان و همکاران به این مرکز عامل ترویج و تبلیغ فعالیت های هنری، معرفی آثار و عرضه و فروش آثار محسوب می گردد.

 

قابل ذکر است نگارخانه دانش آموزی رشد در کانون فرهنگی تربیتی رشد آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد با هدف حمایت از دانش‌آموزان و معلمان هنرمند و علاقمندان به عرصه فعالیت های هنری در استان خراسان رضوی در فضایی با متراژ بالغ بر ۱۵۰ متر مربع و با تغییراتی از جمله زیرسازی و سرامیک فضا، نقاشی دیوارها با رنگ متناسب با هویت نگارخانه، نصب پرده مخصوص و سپس ریل‌گذاری جهت نصب آثار هنری و نور پردازی و همچنین اقدامات امنیتی جهت حفاظت و صیانت از آثار نمایش داده شده در این مکان تاسیس شده است.

کد خبر 1089773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha