نبرد بی‌امان با آتش در تالاب انزلی/حضور بالگرد مجهز به دستگاه آب پاش در منطقه

اکبری‌پور از نبرد بی‌امان با آتش در تالاب انزلی خبر داد و گفت: با هماهنگی و تمهیدات به عمل آمده از سوی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان، یک فروند بالگرد مجهز به دستگاه آب پاش جهت مهار آتش در منطقه حاضر شد.

«ساسان اکبری‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهار داشت: ظهر امروز نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان و شهرستان انزلی در راستای اجرای گشت‌های پایش و کنترل مناطق تلابی در حوزه غرب تالاب و منطقه چراغ پشتان با چند مورد حریق مواجه شدند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان عنوان کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان انزلی پس از حضور در محل و انجام برآوردهای اولیه با توجه به وسعت و محدوده گسترده حریق به  فوریت مراتب را به اطلاع مدیر کل محیط زیست استان رساندند تا تمهیدات لازم برای حریق ایجاد شده در تالاب اندیشیده شود.

 

اکبری‌پور با بیان اینکه با هماهنگی انجام شده از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان یک فروند بالگرد مجهز به دستگاه آب پاش در منطقه حاضر شد تصریح کرد: این بالگرد همراه همه نیروهای مستقر از جمله برادران سختکوش آتش‌نشانی شهرداری انزلی به مهار آتش مشغول شدند و عملیات با جدیت در حال انجام است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که حریق ایجاد شده در تالاب انزلی به چه دلایلی اتفاق افتاد یادآور شد: در این مورد پیش از هر چیزی باید بگویم در کنار اینکه باید علت دقیق این حادثه بررسی شود متاسفانه این گونه حریق‌ها توسط افراد سودجو و فرصت طلب و به جهت تصرف اراضی ملی انجام می‌شود.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه با اشاره به اینکه وسعت آتش‌سوزی در حال حاضر کم شده اما به طور کامل مهار نشده و تلاش‌ها همچنان در جریان است اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و هماهنگی انجام شده داداستان شهرستان انزلی شخصا در محل حادثه آتش‌‌سوزی حاضر شدند و دستورات لازم را جهت پیگیری و شناسایی متخلفین به ضابطین قضایی مستقر در محل را صادر کردند.

 

اکبری‌پور با بیان اینکه متاسفانه در چند روز اخیر این دومین آتش‌سوزی عمدی است که اتفاق افتاده است همراهی و مشارکت مردم در امر صیانت از محیط‌زیست را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: یگان حفاظت محیط زیست گیلان امر کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت را همواره و به شکل مستمر در دستور کار خود قرار دارد.

 

کد خبر 1089807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha