انعقاد تفاهم نامه همکاری کانون های مساجد ایلام با اداره کل انتقال خون ایلام

تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل انتقال خون استان ایلام و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام به منظور بهره گیری از ظرفیت مشترک دو نهاد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ حسنه اهدای خون امضا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، صبح امروز(۹ شهریور) با حضور حجت الاسلام« علی چراغی پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و « مهدی اکبری دهبالایی» تفاهم نامه همکاری بین این دو نهاد منعقد و امضاء شد.

 

بهره گیری از ظرفیت مشترک اداره کل انتقال خون و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در قالب طرح های آموزشی، همکاری های فرهنگی و اجتماعی، امکانات و ساختارهای توسعه ای و پشتیبانی و بهره گیری از ظرفیت شبکه ای دو نهاد موضع این تفاهم نامه است.

 

توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و نوعدوستی، ارتقاء سطح دانش و آگاهی جامعه در زمینه اهدا، بهداشت و سلامت خون از طریق اجرای برنامه های فرهنگی،  اشاعه فرهنگ اهداء خون سالم و داوطلبانه و بدون چشم داشت و  ارتقای سطح مشارکتهای مردمی، توانمندسازی و توجه به سرمایه انسانی و اجتماعی از جمله اهداف تفاهم نامه مشترک بین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و اداره کل انتقال خون استان است.

تبادل تجربیات در خصوص روش های جذب مشارکتهای مردمی،  همکاری در برگزاری دوره های آموزشی اهدا خون، حمایت و اجرای طرح ها و پروژه های مشترک تحقیقاتی در راستای ترویج فرهنگ خدمات خیرخواهانه و انسان دوستانه، همکاری های مشترک در مناسبت های مختلف از قبیل ایام محرم، لیالی قدر، دهه مبارک فجر، اربعین و سالروز های تاسیس سازمان انتقال خون و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و روز جهانی مسجد، همکاری فی مابین در فضای مجازی در جهت اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی و ... در مناطق مختلف استان، همکاری مشترک در جهت استفاده از ظرفیت خیرین استان ایلام برای اجرای فعالیتهای انسان دوستانه هر دو مجموعه، تولید محتوا با محوریت اهدای خون و برگزاری طرح مشترک نذر خون و حضور کارشناسان اداره کل انتقال خون در سطح مساجد و کانون های فرهنگی و هنری به منظور آشنایی اعضا با فواید و مزایای اهدای خون و تقدیر از اعضای فعال در امر اهدای خون با مشارکت هر دو نهاد از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

 

مدیرکل سازمان انتقال خون استان ایلام با تقدیر از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان، خاطرنشان کرد: شبکه گسترده کانون های فرهنگی و هنری مساجد در نقاط مختلف استان، ظرفیت بزرگی در راستای فرهنگی سازی برای اهدای خون در بین اقشار مختلف است و  به طور قطع این همکاری و تعامل در امر تامین فراورده های خونی مورد نیاز استان موثر خواهد بود.

 

« مهدی اکبری دهبالایی» گفت: با توجه به تعدد مساجدی که در شهر و استان ایلام داریم و  خوشبختانه همه پای کار هستند، یکی از نقاط قوت در استان در راستای اهدای خون، مساجد و بچه های مساجد هستند که انتظار می رود در این شرایط کرونایی که نیاز مبرم به فرآورده های خون وجود دارد از ظرفیت این قشر عزیز در مساجد استفاده شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: اهالی و بچه های مسجد همواره مشارکت گسترده ای در فعالیت نوع دوستانه از جمله اهدای خون داشته اند و  این امر برگرفته از آموزه های دینی و  همجواری با مساجد است، در سال جاری نیز با توجه با تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مواسات مومنانه،  فعالیت های  بسیار گسترده ای در سطح مساجد در راستای  مبارزه با ویروس منحوس کرونا  و کمک و دستگیری از نیازمندان با حضور بچه های مسجدی و گروه های جهادی در جمع آوری و  توزیع کمک های مومنانه انجام شد و اهالی مسجد در استان در این زمینه سنگ تمام گذاشتند.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور»  گفت: اطلاع رسانی و آموزش از طریق شبکه گسترده فضای مجازی مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، استفاده از سامانه پیامکی برای برنامه ریزی در زمینه اهدای خون، ارائه بسته های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مدیران کانون ها، ترغیب و تشویق اعضای کانون های مساجد برای اهدای خون و برنامه ریزی برای حضور در مناطق روستایی از جمله برنامه هایی است که می تواند در سطح کانون های فرهنگی و هنری مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایام شیوع کرونا به طور قطع در امر خداپسندانه نذر خون مشارکت گسترده ای خواهند داشت، ابراز کرد: همکاری مشترک کانون های مساجد و  سازمان انتقال خون برای اولین بار به صورت پایلوت در این استان انجام خواهد شد.

کد خبر 1089941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha