کیفیت بهداشت شهرهای استان لرستان اعلام شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد: وضعیت کیفیت بهداشت هوای شهرهای استان لرستان پاک است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: به منظور اطلاع از وضعیت کیفیت بهداشتی هوای استان در سه شهرستان خرم آباد، بروجرد و پلدختر دستگاه‌های اندازه‌گیری ذرات معلق هوای آزاد را نصب کردیم.

 

«مریم کوشکی» با بیان اینکه  دستگاه‌های سنجش ذرات معلق  هوای آزاد قابلیت اندازه‌گیری کل ذرات معلق به ویژه ذرات با قطر ۲.۵ و ۱۰ میکرون که به لحاظ بهداشتی را دارند، اضافه کرد: این دستگاه‌ها شاخص‌های مهمی همچون دما، فشار، رطوبت نسبی و شاخص آلودگی هوا (A Q I) را دارند.

 

وی ادامه داد:انتخاب شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و پلدختر برای نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های سنجش ذرات معلق  هوای آزاد  بر اساس بعد جمعیتی و تعداد دستگاه‌های اندازه‌گیری سازمان محیط زیست است.

 

کوشکی ابراز کرد: اندازه‌گیری ذرات معلق هوای آزاد در راستای انجام تکالیف قانونی و سازمانی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

 

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات و داده‌های بدست آمده از این دستگاه‌ها، جهت تعیین سطح هشدار  آلودگی هوا و اقدامات مداخله‌ای برای حفظ سلامت عمومی آحاد جامعه، استفاده خواهد شد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: شمال استان با محوریت شهرستان بروجرد هم اکنون از نظر وضعیت بهداشتی هوای استان در وضعیت سبز قرار دارد و وضعیت هوای این شهرستان پاک است.

 

وی ادامه داد: شاخص آلاینده های هوا در شمال استان 7/19و ذرات کوچکتر از 10 میکرون 4/17 و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون 9/5 اعلام شده است.

 

کوشکی خاطرنشان کرد: مرکز استان با مرکزیت شهرستان خرم آباد هم در وضعیت سبز قراردارد و کیفیت هوای این شهرستان هم در وضعیت پاک قرار دارد.

 

 وی ابراز کرد: شاخص آلاینده های هوا در مرکز استان 3/23 و ذرات کوچکتر از 10 میکرون 25 و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون 2/5 اعلام شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: جنوب استان لرستان با مرکزیت شهرستان پلدختر هم در وضعیت سبز و کیفیت هوای پاک قرار دارد.

 

کوشکی اظهار کرد: شاخص آلاینده های هوا درجنوب استان 9/29 و ذرات کوچکتر از 10 میکرون 3/23 و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون 7/8 اعلام شده است.

کد خبر 1089967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha