اورژانس هوایی جنوب کرمان به بهره برداری رسید 

امروز ۹ شهریور ماه هم زمان با هفته دولت اورژانس هوایی جنوب کرمان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۹ شهریور ماه هم زمان با هفته دولت اورژانس هوایی جنوب کرمان به بهره برداری رسید.


«اصغر مکارم» در این خصوص، گفت: خدا را شاکریم که امروز یکی از نیازهای ضروری و اساسی منطقه جنوب کرمان با توجه به وسعت و پراکندگی جمعیت و نیازهای مردم به خدمات هوایی، تامین شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: امروزه در سطح دنیا انتقال هوایی یکی از سریع ترین راه های ممکن برای انتقال بیماران و مصدومین سوانح جاده ای به مراکز درمانی است.


وی بیان کرد: جنوب کرمان به لحاظ وسعت و سوانحه ای همچون تصادفات که در سطح این منطقه رخ می دهد، نیازمند پایگاه هوایی اورژانس بود.


مکارم اظهار کرد: خوشبختانه از طریق هماهنگی و رایزنی با اورژانس کشور، امروز شاهد ورود بالگرد و انجام خدمات هوایی برای بیمارانی هستیم که در جای جای منطقه نیاز ضروری به درمان دارند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: بالگرد وسیله راحتی است که در صورت ضرورت انتقال بیماران مراکز جامع سلامت روستایی و بخش ها، می شود با حداقل امکانات زمینه فرود این بالگرد ایجاد شود.


وی خاطرنشان کرد: قطعا خدمات اورژانس هوایی در بحث کاهش عوارض ناشی از حوادث و سوانح جاده ای همچون تروما، تاثیرگذار است و یک نیاز اساسی در منطقه است.

 


مکارم با بیان این مطلب که در جنوب کرمان ۴۳ پایگاه مدیریت هوایی، وجود دارد که ۳۶ پایگاه فعال است، اظهار کرد: با بهره برداری از اورژانس هوایی، صددرصد جاده های اصلی با فاصله استانداردی که توسط اورژانس کشور تعریف شده زیر پوشش خدمات این اورژانس قرار می گیرند و خطوط جاده های فرعی نیز بیش از ۹۰ درصد پوشش داده می شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: اما از آنجایی که این اورژانس هوایی برای انتقال مصدومین خاص است بنابراین بیمارانی که زمان در نجات جان آنها نقش مهمی دارد تا برای درمان به مراکز تخصصی تری منتقل شوند.


وی ابراز کرد: با توجه به سهولت استفاده از بالگرد در خدمات اورژانس هوایی امیدواریم بتوانیم در صورت بروز حادثه برای خدمت رسانی به مردم از بالگرد بهره ببریم.

 

 

اورژانس هوایی می تواند در کاهش مرگ و میر ناشی از سوانح جاده ای موثر باشد 

 


«ذبیح الله اعظمی» در مراسم بهره برداری از پایگاه اورژانس هوایی جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و نیز تبریک هفته دولت، گفت: جا دارد امروز از تلاش ها و پیگیری های رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونین این دانشگاه برای بهره برداری از اورژانس هوایی تشکر کنم.


نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جنوب کرمان دارای هفت شهرستان با ۳۸ هزار کیلومتر مربع وسعت است بنابراین اورژانس هوایی می تواند در کاهش مرگ و میر ناشی از سوانح جاده ای موثر باشد.


وی ابراز کرد: از آنجایی که فاصله ما تا مرکز استان کرمان ۲۵۰ کیلومتر است بنابارین می توان در شرایط بحرانی از این بالگرد در مدت زمان کمتری، برای انتقال مصدومین به مراکز درمانی استفاده کنیم.


اعظمی ابراز کرد: در مجلس شورای اسلامی نیز برای نقل و انتقال بیماران در کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی بحث های بسیاری شده و در بودجه ۱۴۰۰ این موارد دیده شده و در بودجه ۱۴۰۱  نیز قطعا میزان آن افزایش می یابد.


نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: استفاده از فن آوری هوایی و بالگرد ها در بخش پزشکی و در سایر بخش ها مورد توجه مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 1090061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha