زبان دعا و مبارزه سیاسی امام سجاد(ع) برای احیای مجدد مبانی اسلامی

حجت‌الاسلام نمازی با بیان اینکه امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا جهاد بی‌نظیری انجام دادند، گفت: امام سجاد(ع) باور مردم را نسبت به اسلام و توحید، ترمیم و مبانی اسلامی را دوباره احیا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لارستان، دومین نشست از سلسله نشست‌های معرفتی بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد علیه‌السلام با موضوع حماسه و اقدامات امام سجاد(ع)، عصر امروز (سه‌شنبه ۹ شهریورماه) از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در بستر فضای مجازی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر نمازی به‌عنوان سخنران این نشست مجازی گفت: بعد از واقعه عاشورا و جنایت‌های هولناکی که صورت‌گرفته بود، امام سجاد(ع) امامت و ولایت جامعه را در دست می‌گیرند و جهاد بی‌نظیری انجام می‌دهند.

 

وی ادامه داد: در دوران ۳۵ ساله امامت امام سجاد(ع)، ایشان با مردم و جامعه‌ای مواجه می‌شوند که این‌قدر عقبگرد داشته‌اند که اگر اسمی از پیامبر اکرم(ص) می‌آمد مردم آن زمانه به سخره می‌گرفتند و می‌خندیدند.

 

این سخنران در ادامه با اشاره به اقدامات امام سجاد(ع) بیان می‌کند: امام در ابتدا کادرسازی و مبانی اسلامی را دوباره احیا می‌کنند. به شیوه دعا و مناجات، مباحث اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را برای مردم شرح می‌دهند و یاد عاشورا، کربلا و امام حسین(ع) را زنده نگه می‌دارند.

 

حجت‌الاسلام نمازی در ادامه به کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» رهبری و بیانات ایشان در ارتباط با اقدامات امام سجاد(ع) اشاره و تصریح کرد: همه ائمه برای در دست گرفتن حاکمیت اسلام، حرکات مبارزاتی و سیاسی داشته‌اند و امام سجاد(ع) نیز باور مردم را نسبت به اسلام و توحید، ترمیم و اصلاح و همچنین اسلام را احیا کردند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: شخصیت امام سجاد(ع) را الگو قرار دهیم و در سخت‌ترین شرایط، روی عقاید و باورهایمان بایستیم. 

 

بر اساس این گزارش، سومین نشست مجازی بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(ع) فردا (چهارشنبه ۱۰ شهریورماه) با موضوع «سیره و اندیشه سیاسی و اجتماعی امام سجاد علیه‌السلام» و با سخنرانی حجت‌الاسلام ولی‌پور برگزار می‌شود.

 

گفتنی است سلسله نشست‌های معرفتی بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد علیه‌السلام به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس از روز دوشنبه ۸ شهریورماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه ۱۱ شهریور ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1090142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha