سند جامع فرهنگی «مأموریت های کانون های مساجد در فضای مجازی» تدوین شود

پورابراهیمی گفت: سند جامع فرهنگی فعالیت های مساجد در فضای مجازی در حوزه مأموریت کانون های مساجد در شرایط کرونا تدوین شود و این سند مورد تأیید همه کسانی باشد که در این حوزه کار می کنند‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی، چهارشنبه(۱۰ شهریور) در حاشیه بازدید از ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد استان و خبرگزاری شبستان گفت: خیرینی که به تقویت کانون های مساجد کمک می کنند در خدماتی که این تشکل ها می دهند سهیم هستند زیرا خدمات کانون های مساجد اعتقادی و دینی و مبتنی بر آموزه های اسلامی است.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص موضوعات انجام شده باید اطلاع رسانی بیشتر انجام شود و در شرایطی که کرونا همه حوزه ها را تحت تأثیر قرار داده و محدودیت هایی ایجاد کرده باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنید.

 

وی با اشاره به اینکه پیش بینی دقیقی از وضعیت کرونا وجود ندارد و آنچه مسلم است واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است؛ اظهار کرد: پس نمی شود فعالیت های دینی را متوقف کرد لذا فضای مجازی بزرگترین ظرفیت برای ارائه خدمات شما است اما تولیدات را هم باید بیشتر کرد.

 

 

دکتر پورابراهیمی با بیان اینکه به دلیل علاقه مندی به حوزه فرهنگ از این فعالیت ها حمایت می کنم؛ پیشنهاد داد: سند جامع فرهنگی فعالیت های مساجد در فضای مجازی در حوزه مأموریت کانون های مساجد در شرایط کرونا تدوین شود و این سند مورد تأیید همه کسانی باشد که در این حوزه کار می کنند‌. 

 

 

وی با بیان اینکه این سند باید مبتنی بر برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد و فرآیند آتی فرهنگ را هم در نظر بگیرد؛ تصریح کرد: آینده پژوهی مهمترین رکن این سند باشد.



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یکی از مزیت های چنین سندی را اجتناب از پراکنده کاری و سلیقه ای عمل کردن دانست و با تأکید بر اینکه سندجامع باید تجربیات مختلف منطقه ای و استانی و ملی را با قالب مشترک و با جدول فعالیت و در زمانبندی مشخص ارائه بدهد؛ افزود: روی اعتقادات بچه ها باید کار کرد.

 

 

وی اظهار کرد: اگر روزی شما در مسجد با ۵۰ نفر جوان مواجه بودید امروز در فضای مجازی می توانید با هزاران جوان ارتباط برقرار کنید.
 

کد خبر 1090278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha