جشنواره «شعر دفاع مقدس» در تبریز برگزار می‌شود

معاون ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار آذربایجان شرقی از برگزاری دهمین جشنواره «شعر دفاع مقدس» در تبریز خبر داد.

«رضا قلیزاده علیار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز از برگزاری دهمین جشنواره «شعر دفاع مقدس» توسط اداره کل حفظ آثار استان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در پنج محور بخش عمومی برگزار خواهد شد.

به گفته معاون ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی؛ دفاع مقدس (آزادگان، مادران شهدا و جانبازان شیمیایی)، بخش دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی (شهدای مقاومت مدافعان حرم)، بخش دفاع مقدس و جنگ نرم، بخش دفاع مقدس و مدافعان سلامت و بخش دفاع مقدس و کودک و نوجوان محورهای این جشنواره است.

وی در خصوص شرایط عمومی شرکت در جشنواره شعر دفاع مقدس، توضیح داد: مواردی از قبیل چاپ نشدن اشعار ارسالی قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک و یا در نشریه‌، ارسال اشعار به صورت تایپی در قالب فایل «WORD»، توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌ها، داوری اشعار در پنج بخش به طور جداگانه و اهدای جوایز به صورت جداگانه در بخش‌های مختلف و ثبت نام، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای هر داستان شرایط عمومی شرکت در جشنواره شعر دفاع مقدس هستند.

قلیزاده خاطرنشان کرد: اشعار منتخب در استان‌ها، برای انتخاب آثار شعری برتر در بخش ملی، ارسال خواهد شد و همچنین این اشعار برتر هر بخش ویرایش شده و در مجموعه‌های جداگانه چاپ شده و در مراسم پایانی توزیع می‌شوند.

وی در رابطه با جوایز در نظر گرفته شده برای نفرات برتر این جشنواره، گفت: برای نفر اول چهارمیلیون تومان، نفر دوم سه میلیون تومان، نفر سوم دو میلیون تومان و برای نفرات چهارم تا دهم هر کدام یک میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است.

معاون ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه 31 شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره است، تشریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس استان آذربایجان شرقی، تبریز، دروازه تهران، تقاطع سردار شهید «حمید باکری»، انتهای خیابان استاد معین و یا به آدرس اینترنتی defa.tabriz10@gmail.com ارسال کنند.

کد خبر 1090293

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha