میانگین روزانه فوتی های کرونا در آذربایجان‌‎شرقی ۲۵ نفر است

صومی گفت: میانگین روزانه فوتی های مبتلا به بیماری کرونا حدود ۲۵ نفر است که این آمار روز به روز در حال افزایش می باشد.

«محمدحسین صومی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان این‌که وضعیت کرونایی استان مناسب نیست، اظهار داشت: متأسفانه طی هفته های اخیر با روند صعودی شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی مواجه بوده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به این‌که پیش بینی می شود در روزهای آینده وضعیت کرونایی استان وخیم شود، خاطرنشان کرد: این روند نشانگر فعال بودن ویروس در استان است، به احتمال قوی در روزهای آینده اوضاع بدتری خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان به یک هزار و ۸۲۰ نفر رسیده و میانگین روزانه فوتی های مبتلا به بیماری کرونا حدود ۲۵نفر است که این آمار روز به روز در حال افزایش می باشد.

صومی با اشاره به روند واکسیناسیون در آذربایجان شرقی گفت: از دیروز و امروز واکسیناسیون در تمام استان در حال انجام است و امیدواریم دز دوم واکسن های سینوفارم و برکت را برای گروه هدف تزریق کنیم.

وی با تأکید بر رعایت فاصله گذاری‌ اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داد: یقین داریم؛ اگر ظرفیت انجام تست‌های کرونایی در استان بالاتر بود، به طور قطع تعداد موارد مثبت کرونایی در استان بیشتر می‌شد.

کد خبر 1089217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha