پیش‌شرط آموزش حضوری در مدارس

پورمحمدی گفت: پیش‌شرط آموزش حضوری در مدارس، واکسینه کردن کادر آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و اولیا در سراسر کشور و همچنین تأمین فضاهای آموزشی کافی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: این شورا در بحث آموزش عملکرد خوبی داشته و نظام آموزشی هرگز تعطیل نشده است.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که اولویت در نظام آموزشی با حضور دانش آموزان در مدارس است، خاطرنشان کرد: هیچ شیوه آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود، از این جهت با آسیب‌هایی مواجه شده‌ایم.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه سبک زندگی باید با شرایط کرونایی تطبیق داده شود، افزود: در ایام شیوع کرونا با تلاش‌های فرهنگیان و همکاری اولیا، شاهد کسب رتبه‌های تک‌رقمی کنکور و ارتقای نرخ سوادآموزی استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس، گفت: پیش‌بینی‌های لازم در حال تصویب و عملیاتی شدن است؛ سال گذشته نیز با ابتکار وزارت آموزش و پرورش، شبکه شاد به سرعت استقرار یافت و آموزش در مدارس حتی قبل از دانشگاه‌ها شروع شد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پیش‌شرط آموزش حضوری در مدارس، واکسینه کردن کادر آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و اولیا در سراسر کشور و همچنین تأمین فضاهای آموزشی کافی است.

وی افزود: سامان‌دهی نیروی انسانی برای اینکه هیچ کلاسی بدون معلم نباشد نیز جدی گرفته شود و از ظرفیت خیران در این زمینه استفاده شود.

گفتنی است، در پایان این نشست پیشنهاد تشکیل کلاس‌های مدارس با جمعیت حداکثر ۳۰ نفر مورد تصویب قرار گرفت که در صورت صدور مجوز ستاد مقابله با کرونا اجرایی خواهد شد.

کد خبر 1090341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha