تجهیز و راه اندازی مراکز پنج گانه واکسیناسیون در تبریز

حسن زاده گفت: در راستای مصوبات ستاد کرونا؛ شهرداری تبریز نسبت به راه اندازی و تجهیز و واگذاری پنج مرکز جهت واکسیناسیون اقدام کرده است.

«محمدحسین حسن زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: در راستای مصوبات استانی و شهرستان  تبریز مقرر گردید تعداد مراکز واکسیناسیون افزایش یابد با این هدف راه اندازی و تجهیز و واگذاری پنج مرکز جهت این امر را شهرداری عهده دار شده است.

رئیس ستاد پیشگیری از کرونا شهرداری کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: پنج مرکز پارک موزه شمیم پایداری در منطقه شهید یاغچیان، سالن المهدی در محدوده شهرک اندیشه بالاتر از شهرداری منطقه ۷، بوستان قران در تقاطع جلالیه به رسالت، فرهنگسرای ارم واقع در جنب شهرداری منطقه ۱۰ ارم، و فرهنگسرای بزرگ الغدیر واقع در شهید قره باغی(یکه دکان) با درنظر گرفتن رسالت اجتماعی و بعنوان شرکای سلامت با تمام توان و امکانات با رویکرد ارائه خدمات سلامت شهروندی آماده سازی شده و جهت بهره برداری در اختیار علوم پزشکی و مرکز بهداشت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این مراکز در چهار گوشه و مرکز شهر شاهد تسهیل تردد شهروندان در امر حضور و دستیابی آسان به مراکز تزریق واکسن و جلوگیری از ازدحام جمعیت بیش از پیش خواهیم بود.

حسن زاده یادآور شد: تاخیر و اهمال کاری در امر ارائه خدمات واکسیناسیون به هیچ یک از مدافعان و متولیان سلامت و بویژه شهرداری مقبول و پذیرفته نیست و نوبت دهی و زمانبندی گروهای سنی و جامعه هدف در اختیار وزارت بهداشت بوده بر این اساس در صورت اعلام نیاز بیشتر توسط علوم پزشکی جهت تسریع بخشی در خدمات، شهرداری تبریز همواره آمادگی تمام عیار خود را اعلام می کند.

مدیرکل سلامت شهرداری تبریز گفت: در ماه‌های آینده با سرعت بخشی و افزایش تعداد خدمات واکسیناسیون شاهد کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر خواهیم بود که جهت ارتقا تعامل شهرداری تبریز علاوه بر خدمات تخصیص و تجهیز، تامین نیروی انسانی یکی از مراکز واکسیناسیون را نیز عهده دار شده و در کنار بسیج، نیروی انتظامی، مراکز بهداشت، که از آغازین روزهای مقابله با این بیماری پای کار بوده اند خدمت رسانی می‌کند.

وی افزود: شهروندان به هیچ عنوان نگران محدودیت یا کمبود واکسن چه مربوط به دوز اول و چه دوز دوم نباشند و این امر با شرایط فعلی و طبق برنامه ریزی صورت گرفته انجام می‌شود و در حالت بسیار معدود اگر تاخیر یکی دو روزه در امر واکسیناسیون صورت گرفت، به دلیل تاخیر در پرواز هواپیمای حامل این واکسن ها می باشد.

حسن زاده خاطر نشان کرد: واکسیناسیون به تنهایی دلیل بر مصونیت نیست و ساده انگاری و بی تفاوت بودن به رعایت پروتکل های بهداشتی نتایج مثبت نداشته و تاثیر تزریق واکسیناسیون را کاهش خواهد داد.
 

کد خبر 1089819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha