تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی با مشارکت ۱۲۰۰  تیم در خراسان جنوبی

مشایخی‌جم گفت: بیش از ۱۲۰۰ تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و به منظور کنترل شیوع کرونا در استان خراسان جنوبی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جمشید مشایخی جم» امروز (۱۰ شهریور) در نشست خبری با اشاره به تداوم اجرای طرح محله محور سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی در استان، اظهار کرد: گام پنجم این طرح با کمک سپاه، هلال احمر و دانشگاه‌ علوم پزشکی به واکسیناسیون عمومی اختصاص دارد البتههمه اقدامات قبل را نیز انجام می‌دهیم.

 

معاون اجرائی مرکز بهداشت خراسان جنوبی از مشارکت ۴۳۱ تیم حمایتی با عضویت هزار و ۳۶۳ نفر جهادگر بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: این تیم ها تاکنون ۹۵ هزار و ۷۴۰ خانواده آسیب پذیر را حمایت مالی و کالایی کردند.  

 

وی ۲۱۲ تیم در قالب ۶۷۹ نفر شامل نیروهای هلال احمر، بسیج و یک نیروی بهداشت در زمینه نظارت بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح استان فعالیت دارند، افزود: تاکنون ۱۲۴ هزار و ۶۲ مورد بازدید انجام و منجر به صدور  هشت هزار و ۱۸۲ احضار و پلمپ ۱۰۳ مکان واحد صنفی شده است. 

 

مشایخی به فعالیت ۵۱۴ تیم‌ رهگیری اشاره کرد و گفت: این تیم ها سرمحل حاضر شده و در صورت نیاز به گرفتن نمونه و آزمایش و یا درمان نسبت به انجام این امور اقدام می‌کنند.

 

به گفته وی با همکاری این تیم های نظارتی تعداد ۴۵ هزار و ۶۲۹ تست سریع کووید ۱۹ انجام شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۰۶ مورد مثبت بوده است.  

 

معاون اجرائی مرکز بهداشت خراسان جنوبی در خصوص تیم های مراقبت در منزل، بیان داشت: همچنین ۸۹ تیم مراقبت در منزل با ۳۳۳ نفر راه اندازی شده که از تعداد چهار هزار و ۱۹۷ نفر در منزل مراقبت شده است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: بیش از ۲ هزار مورد تست سریع کووید ۱۹ انجام شده که نتیجه ۲۷۶ مورد مثبت شده است.  

 

مشایخی با بیان اینکه در قالب طرح شهید سلیمانی سه هزار و ۱۶۸ خانه گندزدایی و ضدعفونی شده است، افزود: در این مدت یک میلیون و ۲۵۹ هزار و ۵۸۰ ساعت آموزش با موضوع کرونا در سطح استان انجام شده است.  

 

معاون اجرائی مرکز بهداشت خراسان جنوبی در مورد همکاری بسیج و سپاه برای واکسیناسیون، تصریح کرد: در این راستا یک مرکز واکسیناسیون تجمیعی به سپاه و بسیج برای تزریق واکسن واگذار می شود که تمام کار را مجموعه بسیج و سپاه انجام دهند.  

کد خبر 1090425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha