مراحل ضبط مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» در ارس پیگیری می‌شود

رییس سازمان صداو سیما در سفر یک روزه به منطقه آزاد ارس از مراحل ضبط و فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی تاریخی در حال ضبط «سلمان فارسی» بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی عسگری»‌ رییس سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران امروز در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد ارس از مراحل ضبط و فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی تاریخی در حال ضبط «سلمان فارسی» بازدید کرد.

بنابر این گزارش، عسکری در این بازدید ضمن گفتگو با سازندگان و عوامل این مجموعه تلویزیونی، در جریان آخرین وضعیت تولید آن قرار گرفت و اظهار داشت: این مجموعه یکی از ماندگارترین آثار تولیدی رسانه ملی خواهد بود.

همچنین شاه آبادی، معاون سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: میرباقری از مفاخر و چهره های بزرگ کشور است که کارگردانی سریال سلمان فارسی را برعهده دارد. 

وی با بیان اینکه پروژه سلمان فارسی یک اثر جهانی است افزود: ما در سیر تحولات جهانی نیازمند اقدامات پیشرو هستیم که برای این کار بزرگان این عرصه کمک می کنند. در تحولات جهانی سریال سازی دارای شئون مختلف است و این اثر می تواند سریال‌سازی را متحول و یک الگوی عالی معرفی کند.

کارگردان سریال سلمان فارسی نیز با اشاره به روند مناسب تولید این سریال گفت: امیدواریم تا پایان امسال بخش قابل توجهی از فصل میانی اثر را تمام کنیم.

داوود میرباقری با بیان اینکه فصل میانی سریال سلمان فارسی از پیچیدگی هایی برخوردار است افزود: هر بخش از تصویربرداری این سریال در یک جغرافیا و فضای خاصی اتفاق می افتد و ما تقریبا از جنوب تا شمال و شمالغربی و شمال شرقی کشور رفتیم.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های سریال این است در اصول اولیه ، طراحی و اجرا دقت شده است و در فصل هایی که منطقی بوده و می توانستیم از بازیگر خارجی از کشورهای مختلف استفاده کردیم.

گفتنی است، تاکنون بیش از ۲۵ درصد این سریال فیلمبرداری شده است؛ در طول طرح و قسمت پیش‌تولید حدود ۲۰ هزار نفر عوامل تئاتر ثبت نام کرده بودند که با ۶ هزار نفر از آنها گفت و گو انجام شد و حدود ۴۰ بازیگر از کشورهای یونان، مراکش، تونس، لبنان، سوریه و ارمنستان در این سریال حضور دارند.

کد خبر 1090473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha