روز های تلخ کرونایی در لرستان/ سایه شوم کرونا تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی کم می شود

سایه بیماری منحوس کرونا ویروس تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسینه شدن همه مردم از سر جامعه کم می شود.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ این روزها با شیوع موج پنجم کرونا ویروس روزانه بیش از یک هزار لرستانی در دام این بیماری گرفتار می شوند، این روزها را باید روزهای سخت کرونایی در لرستان نامید چرا که فضای بیمارستان ها برای پذیرش بیماران کافی نیست، تخت بیمارستانی خالی برای اسکان بیماران وجود ندارد  و از فضای راهروها، صندلی های همراه و برانکارد هم برای بستری بیماران استفاده می شود.

 

هیچ کس از گزند بیماری کرونا در امان نیست و در پی کم توجهی مردم به این ویروس منحوس همچنان موج پنج کرونا، موج سواری کرده وو سلامت مردم را تهدید می کند.

 

شاید تصورهای واهی از ایمنی  و یا تزریق واکسن را بتوان از عامل های کم توجهی این روزهای مردم به بیماری کرونا دانست، اما واقعیت این است که هیچ کس نمی تواند ادعا داشته باشد که چون قبلا به کرونا مبتلا شده، ورزشکار است، بیماری زمینه ای ندارد،  و یا واکسن تزریق کرده است پس از گزند این بیماری در امان هستند، یادمان باشد تا زمانی که همه مردم واکسینه نشوند همه باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

 این روزها شیوع بیماری به حدی بالاست که خانواده ها درگیر می شوند و افراد خانواده با هم مجبور به اسکان در بیمارستان هستند، با توجه به فضای محدود بیمارستان ها اکثر بخش های درمانی بیمارستان ها به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافته است، اما همچنان با مشکل پذیرش مواجه هستند.

 

کادر درمان خسته است

 

درحالی کرونا ویروس به ایستگاه پنجم خود رسیده است، که کادر درمان به عنوان سنگر داران خط مقدم مقابله با این بیماری دوسال  نبرد شبانه روزی را تجربه  می کنند و می توان گفت با خستگی در برابر دشمنی به نام ویروس کرونا در حال مبارزه است.

 

نبردی شبانه روزی و خستگی ناپذیر و جدال با ویروسی ناشناخته برای مرگ یا بقای نفسی، می توان ادعا داشت این روزها نفس های کادر بهداشت و درمان در مقابله با این بیماری به شمارش افتاده است، اما ایثارگران خط مقدم مقابله با بیماری کرونا خستگی ناپذیر در میدان مبارزه با این ویروس منحوس برای سلامت هموطنان خود تلاش می کنند.

 

«مریم حسینی پور» یکی از پرستاران بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: از مردم درخواست می کنیم به خستگی کادر درمان هم توجه داشته باشند و در رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه ما خستگی ناپذیر برای صیانت از سلامت مردم تلاش می کنیم، افزود: خانواده های ما از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون روز و شبشان با نگرانی طی می شود و همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و کنترل این بیماری مایه سلامت و آرامش آحاد مردم و خیال آسوده خانواده های کادر بهداشت و درمان است.

 

حسینی پور افزود: دیدن مردمی که در خیابان و بازارها بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در حال تردد هستند و یا دیدن تصاویر از حضور مردم در مراسم های عزاداری و جشن های مختلف بدون رعایت پروتکل های بهداشتی  موجب خستگی روح وروان  کادر درمان می شود.

 

پور حسینی پرستاری جوان است که مادر دو فرزند است و هر روزرا با دغدغه احتمال انتقال بیماری کرونا به خانه بر می گردد و ماه هاست که کودکان خود را در آغوش نکشیده است.

 

وی  بیان کرد: به خاطر حجم بالای کاری متاسفانه گاهی ساعت طولانی در بیمارستان هستیم و جز سلامت بیماران همه امور را فراموش می کنیم.

 

پورحسینی با بیان اینکه در پایان ساعت کاری و هنگام بازگشت به منزل دل مشغول بزرگ دیگری ذهنم را درگیر می کند، افزود:  در  این یک سال و نیم  همیشه نگران خطر احتمال ناقل بودنم برای خانواده ذهنم را به هم می ریزد.

 

وی با بیان اینکه امروز کادر درمان خسته است، افزود: متاسفانه سرعت شیوع موج جدید کرونا ویروس بسیار بالاست و خانواده های زیادی به شکل خانوادگی درگیر این بیماری هستند و هرروز بر تعداد مبتلایان اضافه می شود.

 

این پرستار لرستانی افزود: کم توجهی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی  موجب گرفتاری روزانه افراد بیشتری در دام این بیماری و افسار گسیختگی بیماری می شود.

 

پور حسینی با بیان اینکه از مردم درخواست می کنیم به رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات توجه داشته باشند، افزود: تصور اینکه ما واکسن دریافت کرده ایم و ایمن هستیم، اشتباه است و باید مردم بدانند تا واکسینه شدن کامل مردم جامعه ایمنی ایجاد نخواهد شد و همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک مهم ترین راه برای حفظ سلامت در برابر این بیماری منحوس است.

 

آمار مبتلایان به کرونا در لرستان به ۱۶۶ هزار و ۴۲۳ نفر رسید

 

کوشکی، با اشاره به شناسایی هزار و ۲۵۰ مبتلای جدید به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: آما مبتلایان به کرونا در لرستان به ۱۶۶ هزار و ۴۲۳ نفر رسیده است.

 

«مریم کوشکی»، در سخنانی اظهارداشت: در مجموع ۴۹۱ هزار و ۸۶۸ نمونه به آزمایشگاه‌ها ارسال شده است.

 

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تاکنون جواب ۴۸۳ هزار و ۲۱۰ نمونه داده شده است، افزود: از این تعداد جواب ۳۱۶ هزار و ۷۸۳ نمونه منفی بوده است.

 

وی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته هزار و ۲۵۰ مبتلای جدید به کرونا شناسایی شده است، گفت: آمار مبتلایان تاکنون به ۱۶۶ هزار و ۴۲۳ مورد رسید است.

 

کوشکی با اشاره به فوت 10 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: تا کنون ۲ هزار و ۲۳۷ نفر به علت ابتلای به این بیماری در استان جان خود را از دست داده‌اند.

 

وی یادآور شد: هم اکنون نیز هزار و ۳۲۸ بیمار در مراکز درمانی استان لرستان بستری هستند.

 

آری بپذیریم این روزها کادر درمان خسته است، خسته از رعایت نکردن پروتکل ها توسط مردم، بله این روزها توجه نکردن به رعایت پروتکل های بهداشتی همان رحم نکردن به همدیگر است.

 

ای کاش می توانستیم تصور کنیم که با هر رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی، نفسی از دیگران بند می آیند و می دانستیم که هر کدام ما که از ماسک استفاده نمی کنیم و یا پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنیم می توانیم سهمی در مرگ یک هموطن و عزدار شدن یک خانواده و یا گرفتاری خانواده ها در دام کرونا ویروس و سنگینی تحمل درد این بیماری داشته باشیم.

 

کرونا ویروس تاکنون ثابت کرده است که شوخی بردار نیست و ساده انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند روزهای سختی را  برای همه رقم بزند.

شرکت نکردن در تجمعات و رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند مهم ترین گام در کنترل بیماری کرونا و کم شدن سایه شوم این بیماری از سر مردم باشد.

کد خبر 1090531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha