صادرات ۲۱۸ میلیون دلاری کالای غیرنفتی از آستارا به خارج از کشور

رسولی از صادرات ۲۱۸ میلیون دلاری کالای غیر نفتی از گمرک شهرستان آستارا به خارج از کشور خبر داد.

«کریم رسولی» به آمار واردات و صادرات از گمرک آستارا اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در پنج ماه سال جاری، ۳۵۱ هزار و ۸۴۹ تن کالا به ارزش ۲۱۸ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۹۳۶ دلار به خارج از کشور صادر شد.

 

مدیر کل گمرک بندر آستارا افزود: این میزان صادرات کالای غیرنفتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸ و ۱۹ درصد افزایش داشته است.

 

وی با بیان‌اینکه در پنج ماهه سال جاری ۹۷ هزار و ۹۰۷ تن کالا به ارزش بیش از ۴۸ میلیون دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده است، تصریح‌کرد: واردات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۲۱ درصد و از حیث ارزش ۴۵ درصد کاهش داشته است.

 

رسولی به ترانزیت خارجی از گمرک مبدا اشاره کرد و گفت: در این مدت ۵۰ هزار و ۲۷۷ تن ترانزیت خارجی به ارزش ۸۴ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۸۵۰ دلار از مبدا گمرک داشتیم که در مقایسه با پنج ماه سال گذشته، ۲۳ درصد از نظر وزن و ۶۲ درصد از حیث ارزش کاهش را نشان می‌دهد.

 

مدیر کل گمرک بندر آستارا تصریح‌کرد: ترانزیت خارجی گمرک مقصد نیز در پنج ماه امسال ۹۵ هزار و ۱۴۲ تن به ارزش ۴۲۹ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۳۴۴ دلار بود که از حیث وزن و ارزش به ترتیب ۲۳۶ و ۲۳۱ درصد افزایش داشته است.

 

رسولی به ترانزیت خارجی در گمرک آستارا اشاره و خاطرنشان‌کرد: ۱۰ هزار و ۸۷۸ تن کالا به ارزش ۳۶ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۴۷ دلار میزان تزانزیت خارجی در گمرک آستارا بود و در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی افزایش ۳۳ درصدی و از حیث ارزش کاهش ۴۹ درصدی را شاهد بودیم.

کد خبر 1090572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha