زمینه سازی امام سجاد(ع) برای حکومت اسلامی با تربیت شاگردان

حجت الاسلام سبزه کار گفت: امام سجاد علیه السلام با زیرکی و هوشمندی، توانست جنگ نرم آن دوران را مدیریت و زمینه‌سازی‌های لازم برای حکومت اسلامی را با تربیت شاگردان انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» امروز (۱۱ شهریور) در وبینار بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد علیه السلام و آموزه‌های صحیفه سجادیه اظهار داشت: متاسفانه در اذهان برخی از مردم، امام سجاد علیه السلام به عنوان فردی که در بستر بیماری بودند، درصورتی که این امام همام در مواجه با امویان و طواغیت توانست به بهترین شکل، نقش خود را ایفا کند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حاذق‌ترین فردی که در پیام‌رسانی واقعه کربلا نقش ایفا کرد، امام سجاد علیه السلام بود، افزود: بعد از شهادت امام حسین علیه السلام، گفتمان امام سجاد علیه السلام را مشاهده می‌کنیم که حماسی، انقلابی و تند در برابر امویان در کوفه و شام بود.

 

وی به نقش حضرت زینب سلام‌الله علیها و ایراد خطابه‌های کوبنده ایشان بعد از واقعه کربلا اشاره کرد و ادامه داد: امام سجاد علیه السلام هم با دعای خود، روح عبادت و بندگی خدا را در جامعه زنده کرد و اذهان خفته را بیدار کرد.

 

به گفته حجت الاسلام سبزه کار، امام زین‌العابدین با زیرکی و هوشمندی، توانست جنگ نرم آن دوران را تدبیر و زمینه‌سازی‌های لازم برای حکومت اسلامی را فراهم کند.

 

وی به تربیت شاگردان بسیار زیاد توسط امام سجاد علیه السلام هم اشاره کرد و با تاکید بر اینکه آن حضرت، با خرید علامان و بندگان و آموزش و تربیت آنها، زمینه‌سازی برای حکومت اسلامی می‌کرد، گفت: امام سجاد در شب عید فطر، این غلامان تربیت یافته را آزاد می‌کرد این درحالی بود که یزید، بعد از واقعه عاشورا، خفقان زیادی را بر جامعه حاکم کرده بود که مردم جرات ابراز عقاید خود را نداشتند.

 

 

 

 

کد خبر 1090575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha