بی تحرکی بر  فعالیت های فرهنگی سایه افکند

مسئول دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران ضمن تاکید بر اینکه بی تحرکی بر فعالیت های فرهنگی سایه افکنده، گفت: باید ببینیم آیا فرهنگ صرفا برگزاری آئین های مذهبی است و یا اینکه فعالیت ها و تلاش های انجمن های فرهنگی، هنری و شعر را هم باید ببینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی شهرستان گچساران با حضور مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و رئیس اداره برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار شد.

 

«یداله مرادی» در این نشست، گفت: من مسئول برگزاری مناسبت های ملی در سطح شهرستان بودم اما دریغ از اینکه حرکت چشم گیری از دستگاه های اداری شاهد باشیم، اما فرمانداران زمان در این کار کوتاهی هم نداشتند، اما خیلی زشت است که دستگاه هایی برای جشن هایی آنچنانی میلیونی خرج می کردند، اما برای تهیه یک بنر معمولی دهه فجر امتناع می کنند.

 

مسئول دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران اظهار کرد: در طول این ایام غیرت دینی جریانات مذهبی و فرهنگی باعث شد تا مناسبت ها بدون کم و کاست برگزار شوند و در بسیاری از مناسبت ها هم گچساران پیش قدم بود.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه بی تحرکی بر سیستم اداری ما به ویژه فعالیت های فرهنگی سایه افکنده، افزود: باید ضمن تعریف فرهنگ، باید ببینیم آیا فرهنگ صرفا برگزاری آئین های مذهبی است و یا اینکه فعالیت ها و تلاش های انجمن های فرهنگی، هنری و شعر را هم باید ببینیم. به هرحال مرزبندی شکل گرفته و باید ارزیابی کرد و ببینیم مشکل از کجاست؟ چرا که هرکسی تعریفی از فرهنگ دارد؟.

 

مرادی با بیان اینکه این تعارض رفتاری به عامه اجتماع و جامعه کشیده می شود، ادامه داد: تقابلی ایجاد شده و این جمع را همراه با مردم تلقی نمی توان کرد، نماز جمعه به عنوان مرجع و تجمع جریان های انقلابی باید باشد، آیا آن ترکیب و حضور برای کسانی که از سفره انقلاب برخوردارند در نماز جمعه این جلوه را می بینیم و یا در آئین های ملی؟.

 

مسئول دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران گفت: در پنج سال اخیر دانشگاه آزاد در بحث اجرای فعالیت های مدون علمی و فرهنگی قدم های خوبی برداشته و به عنوان یک فرهنگی ردپایی از تاثیر حوزه علمیه منهای بحث مبلغین را شاهد نیستیم، اما حوزه خواهران فعالیت های خوبی انجام می دهند.

 

وی تصریح کرد:هیئت های مذهبی فعالیت های خوبی دارند اما نوعی بی نظمی و تعدد رفتاری دارند و در همین محرم نیز مشکلاتی را شاهد بودیم و اگر تعارض رفتاری باشد، جامعه هم دچار بحران خواهد شد.

کد خبر 1090791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha