۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات آب شرب شهرستان رشت اختصاص یافت

فتح اللهی از افزایش اعتبارات آب و فاضلاب شهری خبر داد و گفت : امسال ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات آب شرب و فاضلاب در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز ( شنبه، ۱۳ شهریور ) در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهری و روستایی شهرستان رشت که در فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار داشت: زیرساخت های آب و فاضلاب مهمترین مقوله ای است که بایستی بدان نگاه ویژه شود.



فرماندار رشت بابیان اینکه شهرستان رشت ۳۸ درصد جمعیت ثابت استان گیلان را تحت پوشش دارد گفت: بدین سبب امکاناتی که در این شهرستان ارائه می شود با توجه به مرکزیت این شهرستان بایستی دارای معیارها و شاخص هایی باشد.



فتح اللهی اذعان کرد: توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب و همچنین کشاورزی از اساسی ترین نیازهای مردم گیلان است.

 

وی با تاکید بر اینکه کیفیت آب شرب مورد توجه قرار دارد ادامه داد: اگر آب شرب دارای کیفیت مطلوب نباشد نارضایتی عمومی به همراه دارد.



‌فتح اللهی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع امسال اعتبارات این حوزه نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

 

فرماندار رشت اضافه کرد: ۲۱ میلیارد تومان از ردیف های بودجه ای مختلف امسال به آب و فاضلاب شهرستان رشت اختصاص یافته است.

 

وی افزود: ۵۷ درصد از روستاهای گیلان از آب شرب مناسب برخوردار دارند.‌

 

فتح اللهی ادامه داد: طبق گزارش های دریافتی کاهش بارندگی در تابستان امسال طی ۵۰سال گذشته بی سابقه بوده و سخت ترین گرمای تابستان را تجربه کرده ایم.‌

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر این شرایط سال های آینده تکرار شود بایستی برنامه ای مدون در این حوزه تدوین و اجرایی شود گفت: با توسعه زیر ساخت های آب، مدیریت مناسب با کمترین آسیب جامعه مواجه می شود.



فرماندار رشت با اشاره به اینکه سال گذشته آب و فاضلاب شهر رشت ۱۵ میلیارد تومان اعتبار داشت خاطرنشان کرد: صرفه جویی و درست مصرف کردن آب شرب باید در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه شود.



فتح اللهی به مشکل آب شرب سیاه اسطلخ رشت پرداخت و تاکید کرد: با حضور و پیگیری مقام های استانی و کشوری حل مشکل آب شرب آن منطقه داده شده و آن منطقه جز محدوده شهری محسوب شده و بایستی آب شرب مناسبی داشته باشد. ‌


کد خبر 1091123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha