تامین نیاز دامپروری ها با کاشت ذرت در شهرستان شیراز

سیروسی گفت: ۲ هزار و ۹۶۸ هکتار از اراضی شهرستان شیراز با هدف تامین نیاز واحدهای دامپروری به کاشت ذرت اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (شنبه 13 شهریور) با اشاره به تامین ذرت علوفه ای توسط کشاورزان شیرازی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به نیاز واحدهای دامپروری، 2 هزار و 968 هکتار از اراضی شهرستان شیراز به کاشت ذرت اختصاص داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: از این میزان، بیش از 99 درصد این کشت آن به کشت علوفه ای اختصاص یافته که این کار با هدف تامین علوفه مورد نیاز دامداران شهرستان شیراز در پی خشکسالی های اخیر به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب بیش از 140 هزار تن ذرت علوفه ای تولید و به واحدهای دامپروری عرضه خواهند شد و از آنجا که ذرت گیاهی پرآب بر است، آبیاری تحت فشار در مزارع ذرت توسعه داده شده است.

سیروسی اعلام کرد: در بیش از 40 درصد مزارع شهرستان شیراز تحت آبیاری فشار به کشت پرداخته شده است و کاشت ذرت در شهرستان شیراز در بازه اواسط اردیبهشت تا پایان مرداد انجام شده و عمده ارقام ذرت کشت شده نیز شامل نوع  704 و مسنجر است.

وی تاکید کرد: طرح الگویی مقایسه ارقام ذرت در سطح سه و نیم هکتار از مزارع شهرستان شیراز نیز اجرا و از بذرهای کورودونا، ۷۷۰ ، ۶۴۰، ۶۴۷۹،  ۳۸۰،  ۴۰۰ و ۴۱۰ استفاده شده است.

کد خبر 1091142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha