هشتم آذرماه؛ آخرین مهلت تمدید پروانه چرای دام

نصرآبادی گفت: هشتم آذرماه، آخرین مهلت تمدید پروانه های چرای دام مرتعداران خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (13 شهریور) به رسانه های استان اظهار کرد: مرتع داران مجازی که تاکنون موفق به پرداخت حق و حقوق ناشی از تمدید سالانه پروانه چرای دام در سال های گذشته نشده اند، می توانند در صورت عدم احراز شرایط ابطال پروانه چرا، نسبت به پرداخت بدهی خود به نرخ روز اقدام کنند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به مراجعه و درخواست های مکرر مرتعداران و بهره برداران مجاز استان، می توانند از تاریخ ابلاغ بخشنامه توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در آذر ماه سال گذشته به مدت یک سال دیگر یعنی هشتم آذر ماه امسال پروانه چرای دام خود را تمدید کنند.

 

وی با بیان اینکه پس از پایان مهلت قانونی اعلام شده، با بهره بردارانی که نسبت به تمدید پروانه اقدام نکرده باشند، طبق شیوه نامه برخورد می شود، افزود: همچنین ابطال پروانه چرای دام نیز انجام می شود.

 

وی گفت: مرتعداران برای تمدید پروانه‌ی چرا، نیازی به حضور در اداره های منابع طبیعی ندارند و می توانند نسبت به ثبت نام و پرداخت عوارض و اخذ پروانه تمدیدی از طریق سامانه سماک اقدام کنند، همچنین برای ثبت نام درسامانه با مراجعه به دفاتر شرکت تعاونی های منابع طبیعی در شهرستان های استان و کافی نت ها اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: پروانه چرای دام یک مدرک موقت یک ساله است اما قرارداد اجرای طرح مرتعداری در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم و یک سند رسمی محسوب شده که تا 30 سال مرتعدار ضمن بهره برداری از مرتع نسبت به اجرای پروژه های اصلاح و احیا مرتع در مرتع مورد قرارداد اقدام و از پرداخت عوارض معاف خواهد بود.

 

 

کد خبر 1091162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha