اقتدار امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم

آیت‌الله خاتمی بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: اقتدار امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان عصر امروز در جلسه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تاکید و اظهار کرد: باید شهدا را الگوی خود در زندگی خود قرار دهیم.

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به فرموده رهبری دست اولیای الهی در دنیای آخرت بازتر است و ما به مدد آنها نیازمندیم، گفت: اقتدار ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در خصوص کنگره 3535 شهید استان زنجان گفت: گزارش‌های کمیته‌های کنگره شهدای استان زنجان دلگرم کننده بوده و لازم است کمیته هایی که گزارش خود را به دبیرخانه ارائه نکرده اند، سریعتر اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه ضروری است به آثار مکتوب شهدا اهمیت بیشتری داده شود، گفت: به مباحث المان‌ها مزارهای شهدا بیشتر توجه شود.

 

استاندار زنجان نیز در سخنانی اظهار کرد: کارهای انجام شده در زمینه برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان باید جمع شده، کارهای ناقص پیگیری و کارهای انجام نشده باید انجام شود و تا دو هفته آینده گزارش شود.

 

فتح الله حقیقی خاطرنشان کرد: گزارشات ۹ کمیته و برخی شهرستان‌ها باید تا هفته آینده ارائه شده و ملزومات برگزاری کنگره تا دو هفته آینده محقق شود.

 

استاندار زنجان با بیان اینکه کارهای برجسته کمیته‌ها باید ارائه شود، افزود: از هفته آینده در سربرگ نامه ادارات بیان امام خمینی(ره) با عنوان شهدا چشم و چراغ جامعه هستند، درج شود.

 

حقیقی گفت: کلیپ‌های تهیه شده در تلویزیون‌های شهری پخش و همه مزارهای شهدا تا زمان برگزاری کنگره باید ساماندهی شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: کمیته شهدای روحانی از کمیته‌های کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان است که تا کنون همه مصوبات اجرایی شده و برخی نیز در مرحله اجرا است.

 

حجت‌الاسلام بیگدلی از برگزاری یادواره‌های شهدای طلاب در شهرستان‌های استان زنجان خبرداد و گفت: یادواره استانی کنگره شهدای طلاب و سپاه برگزار می‌شود.

 

وی  با بیان اینکه چهار مستند از چهار روحانی استان زنجان آماده‌سازی می‌شود و کتاب شهدای روحانی تالیف و چاپ می‌شود، افزود: مستند ۲۰ دقیقه‌ای از آیت‌الله جوادی عاملی تهیه شده است که قبل کنگره منتشر می‌شود.

کد خبر 1091232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha