شعر ولایی پیام دین و معصومین (ع) را به مردم می ‌رساند

شریفی گفت: شعر در شکل ‌گیری هویت ایرانی-اسلامی و ترویج فرهنگ دینی ما جایگاه والایی دارد و شعر ولايى و آئینی، پیام دین و شریعت اسلامی، امامان و معصومین (ع) را به مردم می ‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان شریفی»، امروز (یکشنبه 14 شهریور) در آئین پایانی دومین جشنواره استانی شعر «رضوی» منطقه غرب فارس گفت: شعر ولايى و آئینی ارزش معنوى فراوانى دارد و با كلام رسا و هنر الهى خويش، پیام دین و شریعت اسلامی و امامان و معصومین (ع) را به مردم می ‌رساند.

دبیر دومین جشنواره استانی شعر «رضوی» منطقه غرب فارس افزود: دبیرخانه دومین جشنواره شعر«رضوی»، محورهای جشنواره را ابعاد نورانی زندگی حضرت امام رضا (ع)، در وصف و فراق حضرت امام رضا (ع)، سفر تاریخی حضرت امام رضا (ع) از مدینه تا توس، حضرت امام رضا (ع) و جهان اسلام، امام رضا (ع) و عدالت ‌خواهی و اثرگذاری امروزی بارگاه قدسی حضرت امام رضا (ع) و مشهد مقدس قرار داده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: در این جشنواره همچنین شاهد حضور شاعران برجسته هستیم و آثار دریافتی دارای ارزش معنوی، کیفیت بالا و جایگاه ویژه‌ هستند و باید گفت که شعر در شکل ‌گیری هویت ایرانی-اسلامی و ترویج فرهنگ دینی ما جایگاه والایی دارد.

شریفی تاکید کرد: جشنواره شعر «رضوی»، رویداد مهم و غنی فرهنگی است و حضور پررنگ شعرای منطقه از رخدادهای دومین دوره این جشنواره و موجب همبستگی آنها است.

وی ادامه داد: 150 سروده از ۶۸ شاعر هشت شهرستان منطقه غرب فارس به دبیرخانه این جشنواره رسیده است و در نهایت پنج شاعر برگزیده شدند.

شریفی اعلام کرد: راضیه عربی با شعر «و قبل از آن که مرا حجم باتلاق بگیرد»، شهلا امیری با شعر «نمی‌شود که به شوقت کبوتری برسد»، نسرین مرادی با شعر «از حریم چشم‌هایم یک نگاه آورده‌ام»،  رضا شایسته‌ نیا با شعر «از آستان قدس پیامی رسیده است» و سجادحیدری با شعر «صدای خسته برای تو هدیه آوردیم» در این میان به عنوان برگزیدگان نهایی شایسته تقدیر شده اند.

کد خبر 1091443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha