برگزاری نشست هم اندیشی «تاملاتی در صحیفه سجادیه» در کربلای معلی

موسسه قرآن کریم بانوان در آستان مقدس حضرت عباس(ع) نشست هم اندیشی را با عنوان «تاملاتی در صحیفه سجادیه» را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، سیده منار الجبوری، مسئول موسسه قرآن کریم بانوان وابسته به مجتمع علمی قرآن کریم در آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: این موسسه تلاش کرده است تا  نشست ها و سمینارهای آموزشی در زمینه قرآن کریم و اندیشه اهل بیت(ع) را با تأسی به حدیث امام صادق(ع)«أحیوا أمرنا رحم الله من أحیا أمرنا» برگزار کند. به همین دلیل نشست هم اندیشی«تاملاتی در صحیفه سجادیه» به همین منظور برگزار شد.

 

الجبوری افزود: دکتر ایناس العبادی، استاد بلاغت و نقد ادبی در موسسه العلمین در این نشست هم اندیشی درباره تلاش های فکری و اصلاحی امام علی بن الحسین سجاد(ع) سخنرانی کرد.

 

وی ادامه داد: صحیفه سجادیه یکی از مهم ترین متونی است که به دست ما رسیده است. صحیفه سجادیه شامل مطالب گوهرباراست. رویکرد زندگی فرد مسلمان و جامعه با دعاء امام سجاد(ع) مشخص شده است.

 

الجبوری گفت: آنچه در صحیفه آماده است باید به فرزندان جامعه رسانده شود تا از این کلمات نورانی و تفکر اصیل محمدی بهره مند شوند.

 

موسسه قرآن کریم بانوان باهدف گسترش علوم دینی و علوم قرآنی در میان بانوان فعالیت ها و برنامه های آموزشی خود را برگزار می کند. همچنین این موسسه به آماده سازی نسل قرآنی از بانوان مشارکت می کند.

کد خبر 1091570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha