نشست اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در نشستی با مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در خصوص فعالیت های این ستاد بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با حضور در محل ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با مدیر این مجموعه دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام مظفر سالاری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در این نشست با اشاره به فعالیت های این ستاد گفت: استان یزد دارای 850 کانون فرهنگی هنری است که از این تعداد بیش از 350 کانون در شهر یزد فعال هستند.

وی افزود: ماموریت کانون های مساجد احیای کارکردهای اصلی مساجد است و سعی داریم با محوریت مساجد فعالیت های فرهنگی و هنری را دنبال کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: در این راستا یکی از طرح های فعالی که این ستاد در دست اقدام دارد، طرح استانی « طراوت» است که با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در حال برگزاری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد گفت: این طرح در 30 کانون فرهنگی هنری مساجد شهر یزد و با حضور بیش از 1200 نفر از جوانان و نوجوانان 12 تا 16 سال برگزار می شود.

حجت الاسلام مظفر سالاری بیان کرد: این طرح در 6 منطقه از شهر یزد برگزار می شود که مورد استقبال خانواده ها نیز قرار گرفته است.

وی گفت: امیدواریم با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد بتوانیم این طرح را در سال های آینده نیز برگزار کنیم.

غلامحسین دشتی رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: مسجد محوری به عنوان یکی از اهداف و راهبردهای اصلی برای جامعه اسلامی است و در صورتی می توانیم موفق باشیم که حول محور مسجد فعالیت های خود را دنبال کنیم.

وی افزود: ارتباط روحانیت با جوانان و نوجوانان، توجه به مناطق کمتر برخوردار، توجه ویژه به امامان جماعت به عنوان نکات مهمی است که باید توجه ویژه ای به آنها شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: روحانیت، مسجد و مردم به عنوان ارکان اصلی برای فعالیت های فرهنگی و هنری هستند که در صورت همراهی و همکاری این سه رکن شاهد موفقیت در فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد خواهیم بود.

در ادامه این مراسم نیز اعضای دیگر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی یزد در خصوص فعالیت های این شورا و همکاری با کانون های مساجد استان مطالبی را مطرح کردند.

کد خبر 1091763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha