۶۱۰ مبلغ از استان زنجان در دهه اول محرم اعزام شدند

به گفته حجت الاسلام احمدی، در دهه اول محرم امسال ۶۱۰ نفر مبلغ برای تبلیغ و تبیین نهضت عاشورا به نقاط مختلف استان اعزام شدند .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان به اعزام 610 مبلغ به مناطق مختلف استان در دهه اول محرم اشاره و اظهار کرد: این اعزام‌ها در قالب اعزام عمومی، گروه‌های تبلیغی و خواهران مبلغه می‌باشد.

 

حجت الاسلام سعید احمدی ادامه داد:  از مجموع 610 نفر ، 350 نفر اعزام عمومی مبلغ و مبلغه ، 180 نفر اعزام توزیعی از دفتر تبلیغات اسلامی قم و تعداد 80 نفر امامان روستام وامامان پایگاههای فرهنگی اجتماعی اعزام شدند .

 

وی با اشاره به اینکه قبل از اعزام چندین جلسه توجیهی و آموزشی حضوری و مجازی در خصوص دستورالعملهای بهداشتی و رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط هیئات و مردم و همچنین هماهنگی در خصوص برنامه های اجرایی دهه اول محرم برای مبلغین برگزار شد تا در راستای بهتر برگزار شدن اقامه عزای ابا عبدالله (ع) باشد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: مبلغان در کنار عزاداری‌های سنتی مباحثی که ناظر به آسیب‌های اجتماعی باشد را در منابر مطرح می‌کنند همچنین اشاره کردند که تبلیغ و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا ، اقامه نماز جماعت و بالاخص نماز ظهر عاشورا ، بیان احکام و تبیین جایگاه و نقش ولایت فقیه در جامعه ، اجرای برنامه های سخنرانی و عزاداری با رعایت مسائل بهداتشی ، اجرای پویش همدلی و مواسات ، شناسایی و پیگیری بخشی از مشکلات مردم بخشی از وظایف مبلغین اعزامی اعلام کرد .

 

کد خبر 1092025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha