قصه، یک رسانه موثر است

کامرانی گفت: قصه بهترین ابزار در میان هنرهاست و باعث انتقال پیام در قالبی ارزشمند و تاثیرگذار به مخاطبان می شود و قصه را می توان یک رسانه موثر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (سه شنبه 16 شهریور) در نشست مجازی توجیهی و بررسی قصه ‌های منتخب مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌ المللی قصه ‌گویی گفت: کودکان و نوجوانان با استفاده از قصه با محیط اطراف بیشتر آشنا می شوند و قصه موجب شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان و تقویت حافظه آنها خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: نوشتن و روایت قصه ‌های خوب وابسته به مطالعه کتاب‌ های معتبر، تمرین در نوشتن و توجه به حوادث و اتفاقات اطراف است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به آن توجه ویژه دارد.

وی اضافه کرد: قصه بهترین ابزار در میان هنرهاست و باعث انتقال پیام در قالبی ارزشمند و تاثیرگذار به مخاطبان می شود و قصه را می توان یک رسانه موثر دانست.

کامرانی با تبریک به برگزیدگان استانی جشنواره قصه بیان کرد: این جشنواره، تنها محل معرفی برگزیدگان نیست بلکه محلی برای آموختن روش زندگی، تعاون، همکاری و مهارت ‌ها است و موجب تکامل  شخصیت کودکان و نوجوانان می شود.

خاطر نشان می شود در بخش ملی این جشنواره در گروه مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، فاطمه سلطانی با قصه «سلطان و آهو»، عبدالصمد رحمانیان کوشککی با قصه «کفش‌های بازرگان» و هاجر قنبری با قصه «فرشته بالدار» به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند، در بخش زنان و مردان نیز رقیه مستقیم با قصه «غول و نمکی» مقام اول را به خود اختصاص داد و ضحی محزون با قصه «موش دم بریده» و مریم جمالی با قصه «آقای قورباغه» نیز موفق به کسب مقام دوم و سوم جشنواره شدند و در این بخش سعیده عزیزی با قصه «کلوچه‌های خوشمزه» و زهرا رایگان با قصه «میهمان» به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.
در جشنواره استانی قصه‌گویی همچنین در بخش دختران و پسران، ستایش عرب‌زاده با قصه «تولد مار بوآ»، محدثه شاهدی با قصه «شیر بی‌یال و دم» و محدثه تشویقی با قصه «آهوی گردن دراز» را به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کرد و زهرا تشکر با قصه «دروغ بزگ» شایسته تقدیر شدند.
در بخش آیینی نیز در بخش دختران و پسران، امیر محمد زارع با قصه «مزعفر و بغرا»، زهرا صمیمی با قصه «نقل ضحاک» و نازنین زهرا ایزدی با قصه «نبرد رستم و اشکبوس» به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند و یکتا افشاری با قصه «آرش کمان‌گیر» شایسته تقدیر در این بخش شد.

 

کد خبر 1092255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha