​واکنش دادستان مرکز گلستان به افزایش نامتعارف اجاره بهاء/ لزوم رعایت حقوق مستأجران

حجت الاسلام سیدحسینی به افزایش خودسرانه و نامتعارف اجاره بهاء مسکن در گرگان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «سیدرضا حسینی» شامگاه امروز(سه شنبه 16 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش خودسرانه و خارج از عرف اجاره بهاء اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و همچنین دستورالعمل ستاد ملی کرونا صاحبخانه ها باید از افزایش خوسرانه و خارج از عرف اجاره بهاء پرهیز کنند.

 

دادستان مرکز گلستان ادامه داد: در صورتی که مستأجر شرایط دستورالعمل کرونا را داشته باشد بر طبق آن شرایط موجر نمی تواند اجاره بهاء را تمدید نکند و یا اینکه آن را افزایش دهد.

 

وی بیان کرد: از آنجایی که معمولاً دستور تخلیه خانه ها از سوی شورای حل اختلاف صادر می شود این مسئله در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار می گیرد و معاون رئیس کل دادگستری گلستان این مسئله را لحاظ می کنند و ما نیز افراد دارای شرایط مشابه را به شورای حل اختلاف ارجاع می دهیم تا مشکل آنها حل شود.

 

حجت الاسلام سیدحسینی تصریح کرد: موضوع کلی افزایش اجاره بهاء نیز در بحث پیشگیری از وقوع جرم و معاونت حقوق عامه پیگیری شده است و ما نیز در گذشته طبق نامه ای به اتحادیه درخواست کردیم مبلغ کمیسیون ها، اجاره بهاء و حتی مبلغ فروش ساختمان ها طبق عرف باشد و افزایش چشمگیری نداشته نباشد.

 

دادستان مرکز گلستان تأکید کرد: اخیراً نیز بنده دستور دادم که بحث افزایش بی رویه اجاره بهاء در معاونت حقوق عامه بررسی شود و مشاوران املاک باید نظارت داشته باشند تا مبلغ اجاره بهاء افزایش غیرمتعارف نداشته باشد.

 

وی بر ضرورت رعایت حقوق مستأجران تأکید کرد و گفت: علاوه بر رعایت حقوق موجران، حقوق مستأجر نیز باید رعایت شود و مبلغ اجاره بهاء افزایش غیرمتعارف نداشته باشد، در واقع افزایش اجاره بهاء باید طبق عرف آن محل یا منطقه باشد.

 

حجت الاسلام سیدحسینی خاطرنشان کرد: براساس قانون اینطور نیست که هر کسی به ازای خدماتی که ارائه می دهد نسبت به افزایش قیمت و یا تعیین نرخ اقدام کند.

 

 

کد خبر 1092344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha