اجرای ۲۴۰ فعالیت پرورشی و فرهنگی در کردستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از اجرای ۲۴۰ فعالیت پرورشی و فرهنگی در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در نشست با کارشناسان این معاونت و مدیرکل آموزش و پرورش استان، با هدف تبیین و تشریح موفقیت‌ها و دستاوردهای آموزش و پرورش استان در حوزه پرورشی و فرهنگی در سال تحصیلی 1399-1400 برگزار شده است.

 

نریمانی از اجرای 240 فعالیت در قالب 29 برنامه در معاونت پرورشی و فرهنگی استان خبر داد و گفت: حجم فعالیت حوزه پرورشی نسبت به برنامه های حضوری چندین برابر شده است اما خوشبختانه با جدیت و پیگیری همکاران، کلیه فعالیت ها به نحو مطلوب اجرایی شده است.

 

وی با بیان اینکه بیشتر فعالیت های حوزه پرورشی، کار کیفی است؛ گفت: اجرای برنامه های کیفی به صورت غیرحضوری بسیار پیچیده و مشکل است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در ادامه به تشریح موفقیت‌های حوزه پرورشی پرداخت و گفت: خوشبختانه سال گذشته شاهد درخشش‌های متعددی در سه حوزه قرآن، عترت و نماز، فرهنگی هنری و امور تربیتی بوده ایم.

 

نریمانی با بیان اینکه سال گذشته حدود 110 هزار دانش آموز استان در مسابقات قرآن شرکت داشته‌اند؛ از رشد 4 درصدی نسبت به سال گذشته خبرداد و از راهیابی 7 نفر از دانش آموزان استان به مرحله کشوری و کسب سه رتبه برتر کشوری خبرداد.

 

 

وی اجرای برنامه حفظ جزء سی ام قرآن کریم را یکی دیگر از برنامه های حوزه قرآن برشمرد و اظهارداشت: امسال بیش از 87 هزار نفر از دانش آموزان استان در این برنامه شرکت داشته‌اند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی استان در ادامه به بیان فعالیت های حوزه فرهنگی هنری پرداخت و از شرکت 78 هزار و 950 دانش‌آموزان در مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری در سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه 22 دانش آموز استان حائز ربته اول تا سوم کشوری در این مسابقات شدند.

 

نریمانی اجرای جشنواره معلمان هنرمند و کسب 32 رتبه اول تا سوم کشوری، راه اندازی 172 پایگاه فعال فعالیت های تابستانی، اجرای برنامه اردوی راهیان نور دانش آموزی به صورت مجازی با شکرت 15 هزار نفر از دانش آموزان را از دیگر فعالیت های حوزه فرهنگی هنری در سال گذشته عنوان کرد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود به فعالیت های اجرایی حوزه اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی پرداخت و اجرای جشنواره تجارب برتر تربیتی و شرکت 258 معلم در این جشنواره و کسب رتبه اول کشوری، برگزاری جشنواره تدریس درس تفکر و سبک زندگی و شرکت 250 مربی در این جشنواره و کسب سه مقام شایسته تقدیر کشوری را از برنامه های این حوزه برشمرد.

 

نریمانی همچنین تولید محتوای الکترونیکی درس تفکر و سبک زندگی، برگزاری کلاس‌های توانمندسازی ویژه مربیان پرورشی، انجام فرانید هدایت تحصیلی 69 هزار دانش آموز، راه اندازی خط یک‌هزار و 570 و...را از دیگر فعالیت های این حوزه عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته در جشنواره نوجوان سالم 12 رتبه اول تا سوم کشوری را کسب کرده‌ایم؛ گفت: در موضوع کانون یاریگران زندگی نیز موفق به کسب سه رتبه برتر کشوری شده‌ایم.

 

در پایان این مراسم و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از تلاشگران و دست اندرکاران حوزه پرورشی استان با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1092528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha